Connect with us

Viitorul e aici

Un robot intervievează candidaţi pentru sute de companii din Rusia

Published

on

Un start-up din Rusia a creat un robot care contactează şi intervievează candidaţii în locul angajaţilor de la Resurse Umane.

Robotul se numeste Vera si poate intervieva pana la 1.500 de candidati pe zi. Este angajatul ideal pentru orice companie: lucreaza full-time si nu oboseste niciodata. Ba chiar trimite e-mail-uri personalizate in urma interviurilor, scrie Washington Post, citat de ziare.com.

Vera este un software de inteligenta artificiala care foloseste machine learning pentru a se cizela pe partea conversationala.

Robotul este deja folosit de multe companii din Rusia pentru a simplifica procesul de recrutare, potrivit lui Alexei Kostarev, cofondatorul software-ului.

„Am vrut sa cream ceva care sa functioneze ca Uber in domeniul recrutarii, insa, in loc sa cheme o masina, o companie sa poata chema oameni aflati in cautarea unui loc de munca”, spune Kostarev.

Potrivit acestuia, 200 de companii, printre care si Ikea Rusia, folosesc in prezent robotul Vera.

Vera poate vorbi rusa si engleza, cu variatii de ritm, si poate avea voce de barbat sau de femeie, in functie de preferintele angajatorului.

Potrivit lui Kostarev, software-ul este util mai ales pentru companiile care recruteaza in masa pentru joburi din categoria gulerelor albastre, cum ar fi cele de agenti comerciali si de muncitori in constructii. Printre clientii companiei se afla si companii din domeniul bancar.

Cum functioneaza

Compania furnizeaza descrierea jobului si un set de intrebari, dupa care Vera este conectata la site-uri de recrutare, unde poate evalua CV-uri si scrisori de intentie pe care le compara cu joburile disponibile in cadrul companiei.

Atunci cand identifica un posibil candidat, il suna si spune: „Buna, numele meu este Vera si sunt un robot. Iti mai cauti un loc de munca?” Daca raspunsul este pozitiv, va urma un interviu telefonic sau video, cu o durata de aproximativ opt minute.

Citește și:
Descoperire neobișnuită în Rusia: ceea ce seamănă cu microcip încastrat într-o piatră veche de peste 250 de milioane de ani, este concluzia la care au ajuns mai mulți specialiști ruși

Candidatii care trec cu bine de aceasta faza preliminara sunt preluati ulterior de angajatii de la resurse umane, care vor lua decizia finala privind angajarea.

Principalul avantaj al software-ului este acela ca ajuta companiile sa reduca timpul pierdut cu procesul de recrutare, in conditiile in care multi dintre cei care si-au depus candidatura pentru un job nu mai sunt interesati in momentul in care sunt sunati de recrutori. Acestia trebuie sa efectueze 100 de apeluri telefonice doar pentru a obtine 20 de candidati eligibili, spune Kostarev.

Inventatorii robotului nu cred insa ca acesta va ajunge sa inlocuiasca vreodata complet departamentul de HR, recrutorii umani fiind esentiali pentru angajarile in pozitii cheie, cum ar fi cea de director. Pe de alta parte, inteligenta artificiala va incepe sa fie folosita din ce in ce mai mult in domeniu pentru simplificarea activitatii, considera Kostarev.

Diverse

Prima mașină electrică sută la sută românească. Este atât de ieftină încât și-ar putea-o permite aproape orice român

Published

on

Doi oameni de afaceri din Cluj şi Baia Mare, Andrei Ostroveanu (47 de ani) şi Gheorghe Mureşan (58 de ani), au început în urmă cu trei ani proiectul realizării primei maşini electrice fabricate în România. Primele imagini cu mașina electrică au apărut deja în spațiul online, pe Facebook.  GTG Oxygen este numele masinii, este produsă la Cluj fiind de proveniență 100% românească. Automobilul este deja omologat si poate transporta două persoane cu tot cu șoferul, și e ideală pentru traficul aglomerat din oraș.

Firma va produce într-o primă fază, în cinci variante de culoare, două modele de automobile – Oxygen, cu 2 locuri, şi Ozone, cu 4 locuri, dar vrea să dezvolte şi o autoutilitară transport marfă cu două locuri, numai bună pentru distribuţii şi livrare diverse produse în oraşe.

Potrivit Ziuadecluj.ro, bateria oferă o autonomie de 90 km, dar poate fi livrată și cu alte baterii pe litiu care care îi prelungesc autonomia cu încă 50 km. Are o cutie de viteze automată cu “reglaj continuu”, adică de tip CVT, în timp ce motorul este o unitate trifazată asincronă, alimentată la 48V și cu o baterie de 150 Ah. Viteza maximă a acestui model este de numai 55 km/h. Adică poate înlocui o mașină convențională în mediul urban, dar nimic mai mult de atât.

Prețul de bază al celei mai ieftine variante, GTG Oxigen 2, este de 11.888 de euro cu TVA inclus. Aceeași variantă, dar cu echiparea de vârf costă 13.625 euro cu TVA inclus. Însă, dacă doriți baterii Litiu-ion cu echiparea standard, prețul urcă la 13.851 euro cu TVA inclsu. Pentru varianta de echipare de vârf și cu baterii Litiu-Ion, prețul ajunge la 14.910 euro cu TVA inclus. Conform programului Rabla Plus, puteți primi o bonificație de la stat în valoare de până la 10.000 de euro la achiziția unui autovehicul electric, însă acest bonus este limitat la maximum 50% din prețul de listă al vehiculului. Cea mai frumoasă parte a poveștii e că mașina este deja omologată, deci poate circula pe drumurile publice din România, așa cum se deplasează deja pe străzile Clujului.

Potrivit auto-blid.ro producătorul estimează că modelul oferă o autonomie cuprinsă între 120 și 150 de kilometri, iar costul parcurgerii a 100 de kilometri este de 2.5 lei. În materie de dotări există servodirecție, computer de bord, Radio cu USB și card SD, geamuri electrice, frâne față pe disc și suspensie de tip McPherson.

Culoarea standard este alb, dar poți alege altă nuanță metalizată pentru 200 de euro în plus, arată lista de prețuri care era valabilă în luna iunie 2018. Gheorghe Mureșan, fondatorul GTG. Mureșan a declarat că s-a inspirat de la Elon Musk pentru a restructura compania și pentru a oferi un asemenea model. Similitudinile dintre modelele Tesla și acest cvadriciclu sunt limitate.

In România, mașinile electrice încă sunt extrem de puține, comparativ cu alte țări. Se estimează insă că in 2019 numărul lor va creste simțitor. Până acum au fost cumpărate 1.372 de vehicule electrice, aproape dublu față de aceeași perioadă de anul trecut.

În general, cele mai căutate mărci, conform unui raport al APIA, au fost Volkswagen, cu 105 unităţi, urmat de Smart (51 de exemplare), BMW (46), Mercedes Benz (22), Renault (16), Volvo (15), Porsche (8) şi Audi (6).

Citește și:
"Trăim într-o lume de tâmpiți în care dacă rostești numele lui Dumnezeu, se ridică toți împotriva ta" - afirmația neașteptată a medicului psihiatru Aurel Romilă

Creșterea numărului de mașini electrice se datorează și programului Rabla Plus, reintrodus în luna martie de către Ministerul Mediului, care permite achiziționarea unei mașini ecologice.

Conform sursei citate,  în 2018, românii au cumpărat, prin Rabla Plus, 2.000 de maşini electrice. Accesarea programului nu este condiționata de casarea şi radierea unui autovehicul uzat, iar prima oferită în cadrul Rabla Clasic (6.500 de lei) se poate cumula cu ecotichetele prevăzute de Rabla Plus numai în cazul în care solicitantul va achiziţiona fie un autovehicul nou electric, fie unul electric hibrid plug-in.

Citește mai departe>>

Articole recente

Facebook

Recomandările zilei

Diverse18 ore ago

Povestea extraordinarei familii Leonida – o familie de genii care a uimit lumea

Sunt puţine familii în Romania care şi-au adus o contribuţie atât de substanţială în progresul ţării prin absolut toţi membrii...

Diverse19 ore ago

Deşi nu doare, ficatul dă alte semne prin care „anunţă” că este bolnav. Cel mai simplu test prin care afli dacă ficatul tău e sănătos

Ficatul este cel mai activ organ din corpul uman, din punct de vedere metabolic. În pofida acestui fapt, atunci când...

Diverse3 zile ago

Secretele minţii umane. Cele două mecanisme care ne controlează viaţa şi greşelile cognitive care ne influenţează deciziile

Psihologul Daniel Kahneman susţine că gândirea umană este controlată de două sisteme: sistemul 1, pe care îl numeşte „thinking fast”...

Medicină3 zile ago

Bioritmul organelor interne și orele de refacere ale acestora. Țineți cont ca acestea au o activitate maximă timp de 2 ore pe zi

Un mecanism important al corpului este bioritmul cotidian al organelor interne. Despre bioritmul corpului uman s-a scris destul de mult,...

Diverse4 zile ago

Zidul dacic – o minune inginerească a lumii antice! Secretul care l-a făcut de nedoborât în faţa armatelor lumii antice

Zidul dacic a fost considerat o minune inginerească a lumii antice. Parte a fortificaţiilor cetăţilor dacice, „murus dacicus“, cum era...

Diverse5 zile ago

Nervul vag – un miracol al corpului uman! Cel mai lung nerv face conexiunea între minte şi organele vitale

Între starea de spirit şi corpul fizic există o legătură profundă. Această legătură este intermediată de nervul vag, care este...

Cele mai citite articole de astăzi

Copyright © 2018*stiinta-mister.ro* Unele drepturi rezervate Stiinta si Mister este un site ce va propune sa parcurgeți articole, speram noi interesante, din toate domeniile științei, sa aflați lucruri pe care nimeni nu vi le-a spus pana acum si astfel sa va lărgiți cat mai mult domeniul cunoașterii. Sub sloganul celebrului EInstein, "Cea mai frumoasă şi mai profundă trăire omenească este misterul, vă invităm să intrați în această lume necunoscută multora dintre noi. Pentru eventuale idei, sugestii și de ce nu critici vă invităm să ne lăsați mesajele dumneavoastră la contact@stiinta-mister.ro De asemenea puteți accesa si pagina noastre de Facebook www.facebook.com/stiintasimister