În urmă cu aproape o jumătate de secol, prin anii 1970, URSS a creat prototipul unui tren propulsat de un motor de avion, capabil să atingă o viteză de până la 257 de km/h, informează Express.co.uk.

In esență, un astfel de mijloc de transport este foarte complex, dar la prima vedere, pare cât se poate de rudimentar, având motorul instalat pe acoperișul locomotivei și semănând foarte bine cu o mașinărie din filmele SF. Totuși, invenția nu s-a dovedit eficientă la acea vreme deoarece avea nevoie de o enormă cantitate de combustibil.

Din acest motiv, locomotiva turbo a fost lăsată în paragină, pradă ruginei și intemperiilor care au degradat-o în timp. În mod paradoxal, motorul a fost conceput în Statele Unite, de către inginerul Don Wetzel, căruia i se ceruse la acea vreme să facă modele de trenuri mai rapide, mai sigure și mai rentabile pentru călătorii. Modelele sale au fost timp de decenii cele mai rapide mașinării feroviare din America.

Locomotiva turbo s-a numit M-497 Black Beetle, care pe lângă motorul12 Diesel mai era dotat și cu unul „second-hand” de avion, model General Electric J47-19, potrivit sursei citate. Problema era că americanii erau dispuși să ofere combustibil pentru mașinărie pentru un cost de 5.000 de dolari.

Inițial, motorul de avion fusese plasat în spatele locomotivei, dar apoi l-au mutat în fața acestuia pentru că li s-a părut că are un design mai plăcut în acest fel. La primele teste, locomotiva a prins chiar și viteza de 294 de km/h, rămânând încă cea mai rapidă mașinărie feroviară din categoria celor autopropulsate de motoare.

Citește și:
Felul scrisului, înclinat spre stânga sau spre dreapta, dezvăluie și bolile de care omul ar putea suferi de-a lungul vieții

Citește mai multe pe click.ro


Vă așteptăm și pe PAGINA DE FACEBOOK pentru a comenta împreună articolele noastre.


Nu ratați aceste articole !

1 COMENTARIU

  1. Crazy JET ENGINE POWERED Train M 497 unveiled in 1966 in New York United States

    https://www.youtube.com/watch?v=w8ZIJFlU_pA

    The M-497 (nicknamed Black Beetle) was an experimental jet-powered locomotive test bed of the New York Central Railroad corporation, developed and tested in 1966 in the United States of America. Two second-hand General Electric J47-19 jet engines (designed as boosters for the Convair B-36 intercontinental bomber) were mounted atop an existing Budd Rail Diesel Car (an RDC-3, part coach, part baggage and mail configuration) body which had received a streamlined front cowling. The construct was then successfully sent on test runs over the existing tracks between Butler, Indiana and Stryker, Ohio (the line was chosen for its arrow-straight layout and good condition, but otherwise unmodified track). The car reached a speed of 183.68 mph (295.54 km/h), still the light-rail speed record for the United States.[1][2]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here