Articole adăugate recent

Sub Marea Neagră se presupune că ar exista o rețea de tuneluri care leagă România de Turcia. Aceste presupuneri au şi câteva atestate scrise precum o cronică scrisă înainte de primul război mondial unde se precizează că țărănii dobrogeni creșteau oi şi le transportau prin aceste tuneluri lungi de mii de kilometri pentru a le vinde în Turcia. Înainte de marele război, dobrogenii creșteau mii de oi pentru a face negoț cu Imperiu Otoman. Cronica atestă că aceștia câștigau bani buni din exportul de oi care nu se realiza nici pe uscat, nici pe apă ci prin tuneluri sub Marea Neagră.

Dacă este să dăm crezare acestei cronici veche de peste 100 de ani, există două tuneluri lungi de kilometri care traversează Marea Neagră şi pornesc din fostul Cadrilater şi din Dobrogea. Țărănii utilizau aceste tuneluri pentru a transporta oile şi a le vinde în ţările din peninsula Asia Mică şi în imperiul Otoman.

Conform acesteia, țăranii dobrogeni creșteau oi si le transportau prin tuneluri lungi de mii de kilometri pentru a le vinde pe teritoriul de astăzi al Turciei (se făcea negoț cu Imperiul Otoman). Cronica, veche de peste 100 de ani, menționa exista a doua tuneluri lungi de mii de kilometri care traversează Marea Neagră. Ele pornesc din fostul Cadrilater și din Dobrogea. Țăranii din Dobrogea utilizau aceste tuneluri pentru a transporta oile si a le vinde în țările din peninsula Asia Mică și în Imperiul Otoman.

Nu se cunoaște de ce au fost săpate tunelurile pe sub Marea Neagră și nici nu se știe cine le-a construit. La începutul primului război mondial, gurile tunelurilor au fost astupate din motive de siguranță. Au fost bine păzite pentru a nu avea parte de atacuri surpriză.

Unii cercetători consideră că tunelurile au fost construite cu mult înainte de era noastră de către civilizații suficient de avansate pentru a putea gândi și proiecta astfel de tuneluri complexe și rezistente. Dacă este așa, ce s-a întâmplat oare cu acele civilizații?

Nu se poate spune cu exactitate cine a construit aceste două tuneluri și nici motivul pentru care ele traversează prin subteran Marea Neagră. Interesant este faptul că în timpul războiului gurile de acces ale celor două tuneluri au fost astupate din motive de siguranță națională și au fost păzite cu străşnicie. Se mai spune că securitatea din perioada comunistă era la curent cu existența acestor tuneluri megalitice și nu lăsa pe nimeni să se apropie de ele. De ce?

Regimul comunist știa despre aceste tuneluri și le ținea sub supraveghere. În anii 80, soldații care erau concentrați la muncă pe Canalul Dunăre – Marea Neagră, din pură întâmplare au descoperit o altă gură de acces ale tunelurilor cu pricina. Ea se află într-un cimitir din Murfatlar și a fost folosită în nenumărate rânduri de muncitorii de la canal pentru a trece în Bulgaria în mod regulat.

Citește și:
Complexul subteran secret unde nazistii dezvoltau arme nucleare, descoperit după 70 de ani

Misterul acestor două tuneluri este unul fascinant, în condițiile în care se presupune că aceste construcții au fost realizate cu mii de ani înaintea erei noastre, probabil de către o civilizație extrem de avansată din punct de vedere tehnologic pentru că altfel nu se poate explica complexitatea construcției unor asemenea tuneluri pe sub o mare întreagă.

Surse: jurnalista.net, efemeride.ro


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un LIKE mai jos:


Nu ratați aceste articole !

1 COMENTARIU

  1. faptul ca sunt sau ca exista tuneluri pe sub marea neagra , este posibil sa fie adevarat, dar faptul ca se facea negot cu oi din Romania in Turcia nu poate fi adevarat;pe o distanta atata de lunga, oile trebuia sa manince, ori nu cred ca le duceau si nutret cu ele;sau numai daca oile erau taiate, dar nici in acest caz , pentruca s-ar fi stricat carnea.O distanta de mii de km , nu se putea parcurge in doua sau trei zile, ci in saptamini sau chiar luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here