Articole adăugate recent

În ultimii o sută de ani a existat convingerea că, odată distruşi, neuronii nu se mai regenerează. Celulele creierului sunt în numar limitat şi orice leziune sau pierdere a acestora era considerată permanentă. De aici şi falsa concepţie conform căreia creierul este într-un stadiu de declin permanent odată cu înaintarea în vârstă. Chiar şi comunitatea medicală considera că celulele creierului, odată afectate, sunt distruse permanent. Dar celulele creierului se pot repara iar ştiinţa demonstrează acum că, prin câteva practici simple, ne putem ajuta creierul să se menţină alert şi elastic pe parcursul întregii vieţi.

Profesorul Pierre-Marie Lledo, directorul departamentului de neuroștiințe din cadrul Institutului Pasteur, oferă prin intermediul publicației Sciences et Avenir șase reguli de aur care ajută creierul să își mențină capacitatea de regenerare pe tot parcursul vieții.

  1. Fugiți de rutină

Creierul se hrănește cu noutăți. Schimbarea stimulează celulele stem din creier să producă neuroni. De aceea, trebuie să evităm pe cât posibil rutina, plictiseala. Potrivit profesorului Pierre-Marie Lledo, creierul are o permanentă „sete de a înțelege și de a învăța”, pe care trebuie să o respectăm și să o cultivăm.

  1. Luptați contra „infobezității”

Astăzi suntem supuși unei avalanșe de informații nocive pentru creier. Specialiștii numesc acest fenomen „infobezitate”. Prof. Lledo spune că „multe dintre informațiile pe care le primim sunt inutile, toxice și nu incită creierul să producă noi neuroni. Dimpotrivă, creierul bombardat cu informații este cuprins de anxietate”. Concret, ce puteți face? Selectați cu atenție informațiile, optați pentru ceea ce vă este util, ceea ce înțelegeți și vă interesează cu adevărat.

  1. Evitați anxioliticele și somniferele
Citește și:
Nimeni nu vorbește despre tragedia tăcută, care se dezvoltă fără oprire de câțiva ani în casele noastre și se referă la cele mai prețioase bijuterii ale noastre - copiii

Anxioliticele și somniferele blochează capacitatea normală de înțelegere și de funcționare a creierului. Consumul de anxiolitice și somnifere echivalează cu punerea creierului pe pilot automat. Aceste tratamente cronice sunt extrem de nocive pentru producția de neuroni.

  1. Faceți mișcare!

„Trebuie neapărat să luptăm contra sedentarismului, deoarece știința ne demonstrează că activitatea fizică, mușchii produc substanțe chimice (numiți factori trofici) care, pe cale sanguină, acționează direct asupra creierului și mai ales în ceea ce privește regenerarea acestuia”, explică prof. Lledo. Există deci o relație directă între dezvoltarea musculară și producția de neuroni.

  1. Fiți sociabili

Anumite părți ale creierului, pe care nu le putem controla, se activează doar atunci când relaționăm cu alți oameni. „Este ceea ce numim creierul social”, precizează specialistul. Cu cât vom dezvolta mai multe relații sociale, cu atât este mai benefic pentru această zonă a creierului.

  1. Îngrijiți-vă „creierul din intestin”

Recent, oamenii de știință au confirmat că intestinul posedă o vastă rețea neuronală care comunică în permanență cu creierul. Această relație este posibilă datorită microbiomului intestinal, numit și „creierul din intestin” sau „al doilea creier”. Așa se explică de ce alimentația noastră are un rol covârșitor pentru sănătatea creierului. Specialiștii recomandă un consum bogat de fibre, o dietă echilibrată care să mențină echilibrul microbiomului intestinal. În schimb, alimentația monotonă, bogată în zahăr, grăsimi, de tip fast-food favorizează proliferarea unor specii bacteriene care provoacă toxicitate. Aceste toxine ajung inclusiv la nivelul creierului provocând de la anxietate și depresie până la demență.

Sursa: dcnews.ro


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un LIKE mai jos:


Nu ratați aceste articole !

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here