Articole adăugate recent

Nemții lucrează de mult timp la implementarea unui număr cât mai mare de mijloace ecologice de transport în comun. În momentul în care faci referire la trenuri cu hidrogen, acestea par desprinse dintr-un film SF sau un viitor îndepărtat, dar tocmai au intrat în circulație în Germania.

Două trenuri Coradia iLint, construite de producătorul francez TGV Alstom, au început din această săptămână să circule pe o distanță de 62 kilometri între Cuxhaven și Buxtehude, orașe din nordul Germaniei, o zonă care până nu demult era străbătută doar de trenurile diesel.

La capitolul specificații tehnice, noile trenuri sunt departe de a te invita la compromisuri pe partea de performanță. Reușesc să atingă o viteză maximă de 140 kilometri pe oră, iar autonomia cu care se laudă este de aproximativ 965 de kilometri. Cu alte cuvinte, ar trebui să poată parcurge traseul de aproximativ nouă ori fără să fie necesară o realimentare cu combustibil.

Energia necesară deplasării trenului este produsă prin combinarea hidrogenului cu oxigenul, iar emisiile rezultate sunt doar aburi și apă. Hidrogenul este păstrat într-un rezervor special, din aluminiu, iar oxigenul este colectat din aer. Ulterior cele două gaze sunt combinate și produc energia necesară pentru a alimenta un motor și o baterie cu litiu-ion, care stochează energia. Singurele emisii produse sunt vaporii și apa. Tehnologia poate fi folosită și pentru autobuze sau autoturisme.

În mod previzibil, investiția inițială în astfel de trenuri este semnificativ mai mare decât în trenuri diesel, dar pe termen lung sunt mult mai ieftin de întreținut. În plus, ajută la micșorarea emisiilor de carbon în atmosferă, având în vedere că nu fac decât să scoată abur și apă.

Citește și:
Partea nevăzută a Lunii în primele imagini panoramice, performaţă spaţială a Chinei (FOTO)

Nemții plănuiesc să-și extindă rețeaua de trenuri cu hidrogen în următorii ani. Având în vedere că proiectul cu cele două trenuri pare deja să fie încununat de succes, francezii de la Alstom au primit o comandă pentru alte 14 trenuri cu hidrogen care vor fi produse până în 2021. În Franța, primele trenuri cu o propulsie similară sunt planificate să intre în circulație în 2022. Află mai multe pe playtech.ro


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un LIKE mai jos:


Nu ratați aceste articole !

1 COMENTARIU

  1. Stocarea energiei sub formă de Hidrogen nu o idee nouă dar rezervoarele vor ridica întotdeauna o mare problemă. Fără a mai vorbi de pericolul ca un rezervor de hidrogen să explodeze.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here