Connect with us

Viitorul e aici

Nemții, au scos pe șine primele trenuri din lume care folosesc drept combustibil apa, prin combinarea hidrogenului cu oxigenul

Published

on

Nemții lucrează de mult timp la implementarea unui număr cât mai mare de mijloace ecologice de transport în comun. În momentul în care faci referire la trenuri cu hidrogen, acestea par desprinse dintr-un film SF sau un viitor îndepărtat, dar tocmai au intrat în circulație în Germania.

Două trenuri Coradia iLint, construite de producătorul francez TGV Alstom, au început din această săptămână să circule pe o distanță de 62 kilometri între Cuxhaven și Buxtehude, orașe din nordul Germaniei, o zonă care până nu demult era străbătută doar de trenurile diesel.

La capitolul specificații tehnice, noile trenuri sunt departe de a te invita la compromisuri pe partea de performanță. Reușesc să atingă o viteză maximă de 140 kilometri pe oră, iar autonomia cu care se laudă este de aproximativ 965 de kilometri. Cu alte cuvinte, ar trebui să poată parcurge traseul de aproximativ nouă ori fără să fie necesară o realimentare cu combustibil.

Energia necesară deplasării trenului este produsă prin combinarea hidrogenului cu oxigenul, iar emisiile rezultate sunt doar aburi și apă. Hidrogenul este păstrat într-un rezervor special, din aluminiu, iar oxigenul este colectat din aer. Ulterior cele două gaze sunt combinate și produc energia necesară pentru a alimenta un motor și o baterie cu litiu-ion, care stochează energia. Singurele emisii produse sunt vaporii și apa. Tehnologia poate fi folosită și pentru autobuze sau autoturisme.

În mod previzibil, investiția inițială în astfel de trenuri este semnificativ mai mare decât în trenuri diesel, dar pe termen lung sunt mult mai ieftin de întreținut. În plus, ajută la micșorarea emisiilor de carbon în atmosferă, având în vedere că nu fac decât să scoată abur și apă.

Citește și:
O investiție de 250 de euro. Atât l-a costat pe românul care a inventat motorul care merge cu apă

Nemții plănuiesc să-și extindă rețeaua de trenuri cu hidrogen în următorii ani. Având în vedere că proiectul cu cele două trenuri pare deja să fie încununat de succes, francezii de la Alstom au primit o comandă pentru alte 14 trenuri cu hidrogen care vor fi produse până în 2021. În Franța, primele trenuri cu o propulsie similară sunt planificate să intre în circulație în 2022. Află mai multe pe playtech.ro

Adaugă un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Diverse

Prima mașină electrică sută la sută românească. Este atât de ieftină încât și-ar putea-o permite aproape orice român

Published

on

Doi oameni de afaceri din Cluj şi Baia Mare, Andrei Ostroveanu (47 de ani) şi Gheorghe Mureşan (58 de ani), au început în urmă cu trei ani proiectul realizării primei maşini electrice fabricate în România. Primele imagini cu mașina electrică au apărut deja în spațiul online, pe Facebook.  GTG Oxygen este numele masinii, este produsă la Cluj fiind de proveniență 100% românească. Automobilul este deja omologat si poate transporta două persoane cu tot cu șoferul, și e ideală pentru traficul aglomerat din oraș.

Firma va produce într-o primă fază, în cinci variante de culoare, două modele de automobile – Oxygen, cu 2 locuri, şi Ozone, cu 4 locuri, dar vrea să dezvolte şi o autoutilitară transport marfă cu două locuri, numai bună pentru distribuţii şi livrare diverse produse în oraşe.

Potrivit Ziuadecluj.ro, bateria oferă o autonomie de 90 km, dar poate fi livrată și cu alte baterii pe litiu care care îi prelungesc autonomia cu încă 50 km. Are o cutie de viteze automată cu “reglaj continuu”, adică de tip CVT, în timp ce motorul este o unitate trifazată asincronă, alimentată la 48V și cu o baterie de 150 Ah. Viteza maximă a acestui model este de numai 55 km/h. Adică poate înlocui o mașină convențională în mediul urban, dar nimic mai mult de atât.

Prețul de bază al celei mai ieftine variante, GTG Oxigen 2, este de 11.888 de euro cu TVA inclus. Aceeași variantă, dar cu echiparea de vârf costă 13.625 euro cu TVA inclus. Însă, dacă doriți baterii Litiu-ion cu echiparea standard, prețul urcă la 13.851 euro cu TVA inclsu. Pentru varianta de echipare de vârf și cu baterii Litiu-Ion, prețul ajunge la 14.910 euro cu TVA inclus. Conform programului Rabla Plus, puteți primi o bonificație de la stat în valoare de până la 10.000 de euro la achiziția unui autovehicul electric, însă acest bonus este limitat la maximum 50% din prețul de listă al vehiculului. Cea mai frumoasă parte a poveștii e că mașina este deja omologată, deci poate circula pe drumurile publice din România, așa cum se deplasează deja pe străzile Clujului.

Potrivit auto-blid.ro producătorul estimează că modelul oferă o autonomie cuprinsă între 120 și 150 de kilometri, iar costul parcurgerii a 100 de kilometri este de 2.5 lei. În materie de dotări există servodirecție, computer de bord, Radio cu USB și card SD, geamuri electrice, frâne față pe disc și suspensie de tip McPherson.

Culoarea standard este alb, dar poți alege altă nuanță metalizată pentru 200 de euro în plus, arată lista de prețuri care era valabilă în luna iunie 2018. Gheorghe Mureșan, fondatorul GTG. Mureșan a declarat că s-a inspirat de la Elon Musk pentru a restructura compania și pentru a oferi un asemenea model. Similitudinile dintre modelele Tesla și acest cvadriciclu sunt limitate.

In România, mașinile electrice încă sunt extrem de puține, comparativ cu alte țări. Se estimează insă că in 2019 numărul lor va creste simțitor. Până acum au fost cumpărate 1.372 de vehicule electrice, aproape dublu față de aceeași perioadă de anul trecut.

În general, cele mai căutate mărci, conform unui raport al APIA, au fost Volkswagen, cu 105 unităţi, urmat de Smart (51 de exemplare), BMW (46), Mercedes Benz (22), Renault (16), Volvo (15), Porsche (8) şi Audi (6).

Citește și:
Firma de pompe funebre care folosește inteligența artificială ca să vorbești cu morții

Creșterea numărului de mașini electrice se datorează și programului Rabla Plus, reintrodus în luna martie de către Ministerul Mediului, care permite achiziționarea unei mașini ecologice.

Conform sursei citate,  în 2018, românii au cumpărat, prin Rabla Plus, 2.000 de maşini electrice. Accesarea programului nu este condiționata de casarea şi radierea unui autovehicul uzat, iar prima oferită în cadrul Rabla Clasic (6.500 de lei) se poate cumula cu ecotichetele prevăzute de Rabla Plus numai în cazul în care solicitantul va achiziţiona fie un autovehicul nou electric, fie unul electric hibrid plug-in.

Citește mai departe>>

Articole recente

Facebook

Articole interesante

DezvăluiriO zi ago

Lumea de Dincolo explicată de Prof. Dr. Constantin Dulcan: „Nu Dumnezeu ne pedepseşte, ne pedepsim singuri, aici, pe pământ”

Prof. Dr. Constantin Dulcan,  medic neurolog, psihiatru şi cercetător în domeniul conştiinţei, a reuşit, în lucrările sale, performanţa absolut originală...

MedicinăO zi ago

Adevărul pe care nimeni nu îl spune despre urzici. Sunt ele bune, dar nu le mâncați dacă suferiți de aceste boli

Urzica este, cu siguranță, vedeta primăverii. Această plantă este ceea ce îi trebuie organismului nostru pentru a elimina toxinele acumulate...

DescopeririO zi ago

Un român poate schimba în bine lumea medicală a următorilor 100 de ani. E pe cale să trateze cea mai grea boală a omenirii – cancerul

A inventat una dintre cele mai eficiente imuno-terapii oncologice din lume şi a primit echivalentul Premiului Nobel în Biotehnologie, în...

Diverse3 zile ago

Prima mașină electrică sută la sută românească. Este atât de ieftină încât și-ar putea-o permite aproape orice român

Doi oameni de afaceri din Cluj şi Baia Mare, Andrei Ostroveanu (47 de ani) şi Gheorghe Mureşan (58 de ani),...

Dezvăluiri3 zile ago

Mari secrete ale omenirii suspectate că ar fi falsuri

Originea şi evoluţia umanităţii au fost, de-a lungul timpului, încărcate cu mituri şi chiar falsuri puse pe seama manipulării care...

Dezvăluiri5 zile ago

În secolele trecute, trei imperii au vrut să dea numele Dacia țărilor românești unite. Aţi fi de acord, astăzi, cu această schimbare a numelui?

Oportunitatea demarării, la nivel naţional, a unui proiect de modificare a numelui țării în cel de Dacia sau Geto-Dacia, a...

Cele mai citite articole de astăzi

Copyright © 2018*stiinta-mister.ro* Unele drepturi rezervate Stiinta si Mister este un site ce va propune sa parcurgeți articole, speram noi interesante, din toate domeniile științei, sa aflați lucruri pe care nimeni nu vi le-a spus pana acum si astfel sa va lărgiți cat mai mult domeniul cunoașterii. Sub sloganul celebrului EInstein, "Cea mai frumoasă şi mai profundă trăire omenească este misterul, vă invităm să intrați în această lume necunoscută multora dintre noi. Pentru eventuale idei, sugestii și de ce nu critici vă invităm să ne lăsați mesajele dumneavoastră la contact@stiinta-mister.ro De asemenea puteți accesa si pagina noastre de Facebook www.facebook.com/stiintasimister