Medicina chineză ne învață cum să ne menținem sănătatea și să îmbătrânim frumos

0
loading...

* Sa facem zilnic exercitii de mentinere a formei

Exercițiile fizice întârzie mult procesul de îmbătrânire, in special exercițiile chinezești de mentinere a formei, care sunt usoare si impiedica extenuarea. De fapt, cea mai mare parte a declinului fizic de care sufera persoanele mai varstnice isi are radacinile nu in varsta, ci in simpla folosire inadecvata a mintii si trupului. Nu mai exista nicio indoiala ca exercitiile fizice regulate reprezinta una dintre cele mai bune cai de a preveni si de a trata aproape toate tipurile de boli. Exercitiile pot energiza sistemul imunitar, pentru a opri raspandirea virusilor si a celulelor imbolnavite. Dat fiind ca nu cer eforturi epuizandu-te, exercitiile chinezesti usoare sunt cea mai buna forma de exersare. Ele nu au efectele secundare produse de unele sporturi grele.

* Acumulați frecvent in gura saliva si înghițiți-o

Saliva este un fluid corporal pretios, cu puteri magice in tratament si intinerire. De sute de ani chinezii i-au acordat cel mai inalt respect, cu toate ca valoarea ei de-abia incepe sa fie perceputa in Occident. Saliva poate hrani creierul, ajuta la digestie, detoxifica organismul, mareste flexibilitatea, sporeste luciul si netezimea fetei si corpului, stimuleaza sexualitatea si intareste imunitatea – toate functiile care se opun efectelor imbatranirii (cititi mai multe AICI: Saliva, conform medicinii traditionale chineze, este “lichidul de aur”. Inghititi regulat saliva si veti avea o sanatate de fier

* Sa ne lovim usurel cu degetele, capul si urechile

Capul este cartierul general al vietii. Daca zilnic il lovim usor cu degetele, efectuand exercitiul intern al lui Dharma „Bataia Tobei Ceresti”, stimulam functionarea mintii, imbunatatim memoria si, de asemenea,

prevenim sau amelioram tiuitul in urechi si bolile Parkinson si Alzheimer – afectiuni care in zilele noastre insotesc din ce in ce mai frecvent batranetea.

* Să ne trecem des degetele prin păr și astfel ne facem un masaj ușor al scalpului

Pieptanarea frecventa a parului cu degetele goale poate stimula circulatia sangelui, dezvolta capacitatea mentala si memoria si pastreaza culoarea naturala a parului.

* Sa strangem usor din dinti de mai multe ori pe zi

Dintii sunt alt semn important al varstei. Pierderea dintilor este asociata adesea cu batranetea. Pentru a-i pastra, chinezii din vechime recomandau sa inclestam usor dintii. Aceasta nu numai ca ii intareste si ii impiedica sa de deterioreze prematur, ci stimuleaza si sexualitatea si forta mentala. Miscarile dintilor afecteaza nemijlocit functionarea psihica si performanta sexuala.

* Sa ne masam talpile de mai multe ori pe zi

Exista o poveste chinezeasca despre o familie in care mai multe generatii au trait peste 100 de ani. Cand au fost intrebati care sunt secretele longevitatii lor, membrii familiei au raspuns ca isi masau des talpile. Talpa este locul din care porneste meridianul rinichiului. Masarea frecventa a talpilor poate intari forta rinichilor si ii face sa comunice cu inima, un proces cunoscut in lucrarile clasice ale sistemului chinez de ingrijire naturală a sanatatii sub numele shui huo ji („apa si focul se echilibreaza intre ele”).

* Sa contractam si sa relaxam des muschii anali si degetele picioarelor

Aceasta stimuleaza sexualitatea, Qi-ul rinichilor, functia urinara si alte functii asociate adesea cu varsta. Daca vitalitatea sexuala scazuta si incontinenta sunt simboluri ale imbatranirii premature, contractarea si relaxarea ritmica a muschilor anali si a degetelor picioare-lor, efectuate frecvent, pot intarzia procesul de imbatranire, impiedicand aparitia acestor dereglari.

* Sa nu lăsăm stomacul sa se umple la nicio masa mai mult de 70-80% din capacitatea lui, chiar daca alimentația ne este sănătoasă

Acest principiu înțelept al vechilor chinezi este confirmat de un experiment stiintific recent care arata ca modalitatea cea mai buna de a intarzia imbatranirea si de a prelungi viata la soareci este hranirea lor sub nivelul obisnuit, dandu-le atata hrana cat sa supravietuiasca. Șoarecii subalimentati nu numai ca au trait cu 35% mai mult decat cei hraniti pe saturate, ci au fost mult mai putin expusi la aparitia cancerului si a altor maladii. Supraalimentarea deterioreaza stomacul, iroseste energia si ne face sa ne simtim ingreunati si obositi. Prin urmare, in numele sanatatii noastre, este mai bine sa ramanem in zona „mai putin decat ar trebui” decat in zona „mai mult decat ar trebui” in privinta cantitatii

*Sa bem trei linguri de supa la inceputul fiecarei mese si vom fi feriti de multe probleme la batranete 

Chinezii din vechime credeau ca acest procedeu stimuleaza pofta de mancare si favorizeaza digestia, prevenind, astfel, bolile sistemului digestiv. Desigur, „trei” nu este un numar fix. Ideea este ca trebuie sa bem cateva guri de supa la inceputul fiecarei mese..

* Sa bem zilnic multa apa curata

Apa este primul dintre „cele cinci elemente” si joaca un rol vital in functionarea corecta a organismului. Faptul ca peste 70% din greutatea corpului o reprezinta apa vorbeste de la sine. Apa umezeste pielea, face flexibile incheieturile, curata corpul, ajuta digestia si defecatia si mai are multe alte functii biologice vitale. Chiar si un mic deficit de apa ne face sa ne simtim obositi si sa ne fie rau.

* Sa dormim intotdeauna suficient si profund

Lipsa somnului obligă corpul la eforturi suplimentare, epuizand rezervele strategice de energie, deregland circulatia sangelui si a Qi-ului si slabind sistemele cerebral si imunitar; in esenta, accelereaza procesul de imbatranire a corpului. Cand dormim, camera trebuie sa fie bine aerisita, dar curentul sau vantul nu trebuie sa ajunga direct la noi.

* Sa petrecem zilnic mult timp in aer liber

Sa facem dupa cina o plimbare de 1,5 km. Acestea ne asigura zilnic mult aer curat si lumina naturala de la soare. Aerul curat si soarele sunt pentru viata ceea ce este petrolul pentru lampi, iar in lipsa lor viata nu ar fi posibila. Chinezii din vremurile vechi credeau ca aerul curat si lumina blanda a soarelui contin energie, care ne poate hrani plamanii, inima, creierul si pielea, dandu-ne energie si tinerete.

*Cea mai simpla metoda de prevenire a Alzheimer-ului *

Cercetatorii au descoperit ca este necesar sa stimulam cealalta emisfera cerebrala pentru a preintampina „topirea” creierului datorata rutinei ( care ne scuteste de efort in executarea unor activitati intelectuale).

Citește și:
Două mituri demontate de dr. Mencinicopschi: Nu grăsimea animală ne îmbolnăveşte! Putem mânca şi cinci ouă pe zi!

Din anul 2000, sus numiții au creat Neurobionica, care subliniază necesitatea efortului suplimentar impus creierului. Sunt recomandate niște exerciții-eforturi de stimulare a celeilalte emisfere (cea dreapta dirijeaza miscarile partii stangi a corpului si invers)

Puneti ceasul la mana cealalta

Spalati dintii cu cealalta mana

Mergeti spre casa si de acasa spre obiectivul propus pe alt drum

Mergeti in casa cu spatele (chinezii fac asta zilnic in cadrul exercitiilor efectuate in parcuri)

Priviti cu ochii stransi

Priviti fotografiile tinandu-le cu susul in jos sau cu capul aplecat

Stimulati cerul gurii cu arome foarte diferite

Priviti ora ceasului in oglinda

Mișcați mausul cu cealaltă mana

Spalati- va partile intime cu cealalta mana

Mancati tinand tacamul in cealalta mana

aiati painea cu cealalta mana

Faceti orice alte exercitii, conform cu imaginatia fiecaruia, care sa contravina rutinei zilnice.

Sursa


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un LIKE mai jos:

Nu ratați !

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here