DISTRIBUIȚI

Articole populare azi

Producţia românească de automobile are o istorie de peste un secol. Prima fabrică a fost creată în 1908 la Arad. In timp, multi ingineri români au fost cunoscuţi chiar si peste hotare pentru invenţiile şi prototipurile lor.

Aurel Persu a creat un automobil cu forma aerodinamică a picăturii de apă în cădere, brevetându-şi invenţia în Germania, la 19 septembrie 1924. Vehiculul era dotat cu frâne pe saboţi şi avea o capacitate cilindrică de 1.400 cmc. Automobilul a fost donat Muzeului Naţional Tehnic Dimitrie Leonida în 1969. Este în stare de funcţionare şi în prezent.

Gheorghe Gal a fost campion de motociclism în anii 1930, a creat un microautomobil, cu trei roţi, dotat cu un motor Jawa de 250 cmc, 12 CP si un consum de 4,3litri/100 kilometri. Automobilul Gal avea o lungime de 2,60 metri, două locuri, direcţia pe roţile din faţă, schimbătorul de viteze la volan. Putea atinge o viteză de până la 75 Km/h. Câteva exemplare din prototipul lui s-au păstrat la colecționari de mașini de epoca.

Un automobil exotic era De Karaso Simplon şi a fost realizat în Uzinele din Reşiţa. Avea o caroserie monobloc din răşina poliesterică armată cu fibră de sticlă montată pe o infrastructură echipată cu motor Renault. Karaso Simplon era confecţionat manual şi impresiona prin tapiţeria din piele ecologică.

Justin Capră a construit automobilul Virgilius, cu două roţi, echipat cu un motor de avion de 105 CP. Vehiculul cu o greutate de 250 de kilograme putea atinge 300 km/oră. Tot el a realizat şi cea mai mică maşină din lume, Soleta F, care consuma 0,5 l la 100 de kilometri.În anii 1970 românii utilizau primul autobuz cu etaj. Maşina putea transporta 74 de oameni şi efectua curse între Bucureşti şi Amara.

Citește și:
Catedrala Mântuirii Neamului a fost ideea lui… Eminescu! Marele poet a propus chiar şi sursa de finanţare

Cea mai elegantă mașina autohtonă a anilor 1940 a fost Malaxa. Automobilele create în uzinele celebrului industriaș Nicolae Malaxa erau echipate motoare cu trei cilindri in stea, aveau 30 CP, şase locuri şi atingeau o viteză de 120 km/h, consumul de benzină fiind de 10 l/100 km.

Sursa:adevarul.ro


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un LIKE mai jos:


Nu ratați !

Cel mai citit articol din această săptămână

A fost recunoscut oficial drept al optulea continent al planetei

Se numește Zealandia și este un continent, scufundat în Oceanul Pacific, la nord de Australia și de Noua Zeelandă. Acest fragment din placa oceanică, ce se întinde pe 5 milioane de kilometri pătrați (cam două treimi din Australia învecinată), a fost recunoscut oficial în...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here