La peste un sfert de secol de la finalul războiului, arheologii ruși au scos la suprafață un tanc. Înauntru se aflau rămășitele tanchistului alături de lucrurile personale. Printre ele o scrisoare impresionantă - Știința-Mister.ro
Connect with us

Descoperiri

La peste un sfert de secol de la finalul războiului, arheologii ruși au scos la suprafață un tanc. Înauntru se aflau rămășitele tanchistului alături de lucrurile personale. Printre ele o scrisoare impresionantă

Published

on

La peste un sfert de secol de la finalul războiului a fost găsit într-o pădure deasă din Rusia un tanc îngropat în pământ, trapele erau închise iar bordul era găurit. Când a fost deschis, pe locul șoferului au fost descoperite rămășițele unui sublocotenent-tanchist.

El avea cu el următoarele obiecte care i-au făcut pe toți cei care au aflat povestea să rămână uimiți de istorie: un revolver cu un singur glonț, dar și un dosar în care erau bine păstrate o hartă, poza iubitei lui, Varvara, dar și niște scrisori pe care din nefericire nu mai apucase să le trimită.

Iată ultima scrisoare pe care acest om a scris-o femeii pe care o iubea și știa că nu o va mai vedea niciodată:

,,Salut, Varvara mea! Nu, nu ne vom întâlni. Ieri la prânz am bombardat încă o coloană nemțească. Bomba fascistă ne-a spart armura laterală și a explodat înăuntru. În timp ce conduceam mașina spre pădure, Vasile a murit. Rana mea este severă.

L-am înmormântat pe Vasile într-o pădurice de mesteceni. Era un loc plin de lumină. Vasile a murit fără să reușească să-mi spună măcar un cuvânt, fără să-i transmită ceva frumoasei lui Zoya și blonduței Măriuța, care seamănă cu o păpădie pufoasă.

Astfel din trei tanchiști a rămas doar unul. Am intrat în pădure pe înserate. Tovarășii noștri vor alunga dușmanul, care nu trebuie să umble pe câmpiile și prin pădurile noastre. Niciodată nu mi-aș fi trăit viața astfel, dacă nu erai tu, Varvara. Tu m-ai ajutat întotdeauna: la Halhân Gol și aici.

Probabil, cel ce iubește este mai blând cu oamenii. Îți mulțumesc, draga mea! Omul îmbătrânește, iar cerul este veșnic tânăr ca ochii tăi, pe care i-aș privi și admira întruna.

Recomandare:   Ce spunea marele savant Tesla, în urmă cu 100 de ani despre lumină, energie, nemurire și înviere? Un interviu genial, prea puțin cunoscut publicul larg

Ei niciodată nu vor îmbătrâni, nu se vor decolora. Va trece timpul, oamenii își vor vindeca rănile și vor construi orașe noi, vor crește livezi și grădini noi. Va începe o altă viață, vor fi cântate alte melodii. Dar niciodată să nu uitați cântecul despre noi, despre cei trei tanchiști.

Vor crește copiii tăi. Tu iarăși vei iubi. Iar eu sunt fericit că părăsesc această lume, având în suflet marea dragoste pentru tine. Al tău Ivan Kolosov”

Sursa: perfectmedia.tv.

2 Commentarii

2 Comments

  1. Pingback: Un mormânt al unei vrăjitoare din „mileniul întunecat”, descoperit întâmplător de arheologi la Satu Mare - Știința și mister

  2. Ion Albu

    6 iulie 2018 at 2:55 pm

    Oare ce o fi gandit tatal meu, sold.Marin Albu in noaptea de 24 oct.1941 cand pe Marea Neagra fiind intr-un remorcher ce curata marea de minele rusesti a sarit in aer la contactul violent cu un baraj de mine ? Avea acasa in Constanta o sotie tanara si iubitoare iar eu nu aveam mai mult de un an si 9 luni.Razboiul face victime intotdeauna in ambele tabere iar victimile sunt complet nevinovate. Ar fi trebuit ca Hitler si Stalin sa se lupte intre ei iar rezultatul razboiului sa fie cel al luptei dintre cei doi. Asa ar fi fost drept. Doamne, de ce intotdeauna sufera cei nevinovati ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Descoperiri

Descoperire surprinzătoare într-o piramidă din Mexic. Ce-a scos la lumină un cutremur puternic – video

Published

on

Anul trecut, pe 19 septembrie a avut loc în Mexic un cutremur cu magnitudinea peste 7.

Seismul care a devastat centrul Mexicului pe 19 septembrie a permis descoperirea ruinelor unui templu dedicat lui Tláloc, zeul aztec al ploii, fertilităţii şi al apei, în interiorul piramidei Teopanzolco, din statul central mexican Morelos.

Templul a fost prezentat presei joi la Cuernavaca, capitala statului Morelos unde se află în prezent piramida Teopanzolco, emblemă a culturii Tlahuica care s-a dezvoltat în regiune.

Din cauza cutremurului, „piramida a suferit o modificare considerabilă a centrului structurii sale”, a explicat presei Barbara Koniecza, arheoloagă la Institutul naţional de Antropologie şi Istorie (INAH).

Pe 19 septembrie, la sfârşitul după-amiezii, un cutremur cu magnitudinea 7,1, al cărui epicentru a fost localizat între statele Morelos şi Puebla, a zguduit centrul Mexicului, provocând 369 de decese, majoritatea în capitală.

Cutremurul a afectat în principal partea superioară a piramidei, unde fuseseră deja descoperite două temple, unul dedicat zeului mesoamerican al soarelui şi războiului, Huitzilopochtli, şi unul lui Tláloc, zeul ploii.

Atunci când INAH a efectuat cercetări cu georadarul pentru a examina structura piramidei, echipa sa a descoperit ruinele unei structuri ascunse, de asemenea dedicată lui Tláloc, alături de resturi de ceramică din perioada culturii Tlahuica.

Structura ar data din jurul anului 1.150. Templul ar fi măsurat circa şase metri lungime şi patru metri lăţime, având o scară de acces în partea de vest a monumentului, chiar pe locul unde se află scara actuală, vizibilă, şi integrată în piramidă.

sursa yoda.ro

Recomandare:   Ce spunea marele savant Tesla, în urmă cu 100 de ani despre lumină, energie, nemurire și înviere? Un interviu genial, prea puțin cunoscut publicul larg
Citește mai departe>>

Descoperiri

Povestea fascinanta a Daciei Superlong, un proiect gândit pentru delegaţiile oficiale ale lui Nicolae Ceauşescu

Published

on

Dacia Superlong a fost un proiect gândit pentru delegaţiile oficiale ale lui Nicolae Ceauşescu, iar povestea de mai jos va destainuie povestea din spatele acestuia.

Autoturismul cu şase uşi, gândit şi conceput în 1978 pentru deplasarea jurnaliştilor din staff-ul prezidenţial în vizitele de lucru ale celui mai iubit fiu al poporului, a fost unul dintre cele mai excentrice şi exotice proiecte auto concepute în Epoca de Aur.

Povestea elegantului autoturism fără pavilion s-a scris la Colibaşi, la exact 10 ani de la producerea primului automobil Dacia, în anul încetării contractului de licenţă cu Renault, fără însă nicio legătură cu toate aceste evenimente. A fost pur şi simplu o idee zeloasă, născută în sânul PCR Argeş pentru un scop măreţ: dotarea coloanelor oficiale ale Secretarului General al Partidului Comunist Român, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. „Într-o dimineaţă din toamna lui ʼ78 sunt chemat la director. Fără prea multă introducere, acesta îmi întinde o foaie de calc ridicol de mică. O fiţuică, nu alta! Pe care era desenată sumar o Dacie. Fără pavilion, dar cu o uşă în plus (pe fiecare parte)! La rândul său, acesta o primise de la directorul general, la care ajunsese pe linie de partid“, povesteşte, pentru „Weekend Adevărul“, Nicolae Cosmescu, inginerul însărcinat, la vremea aceea, cu proiectarea şi asistenţa tehnică a realizării exoticului model.

Cosmescu este cel care, mai târziu, după detaşarea de la Centrul de Cercetare şi Proiectare al Dacia (CCSITA), la IATSA Ştefăneşi, avea să fie implicat în proiectarea şi punerea la punct a fabricaţiei altor câteva mode uluitoare. Printre ele, Dacia Sport şi Dacia MD87, două maşini pe care Weekend Adevărul le-a prezentat deja. Dovadă ca a ştiut încă de la începutul carierei sale să răspundă uimitor la provocări, stă şi povestea Daciei Superlong. „Un «caiet de sarcini» extrem de precar era tema pentru o realizare la scară naturală. Esenţiale erau cele şase uşi şi caroseria «descoperită». Gustul aventurii la care tocmai mă angajasem degaja un exotism puternic. O construcţie în cel mai a very british stil, care atunci când plouă te obligă să opreşti şi să-ţi deschizi umbrela! În plus, era o maşina destinată să transporte fotoreporterii care-l însoţeau pe şeful statului din vremea aceea, în vizitele sale de lucru“, spune inginerul piteştean. Cu fiţuica în faţă a plecat la treabă. Avea deja în cap o maşină fără pavilion, cu aproape un metru mai lungă decât modelul de la care pornise. „M-am întors în atelierul de proiectare şi m-am apucat de lucru plecând de la modelul de origine, Dacia berlină. Pe care l-am lungit până am reuşit să mai «urc» un pasager între ocupanţii locurilor faţă şi spate. Cu uşa de rigoare.

Pe hârtie, nu era o formă deosebit de apetisantă, dar era o maşină în care nu treceai neobservat. În total, lungimea a fost mărită cu circa 850 mm. Nu-mi mai amintesc exact cifra. Iar modelul l-am botezat «Dacia Superlong»“, mai spune Nicolae Cosmescu. Spre deosebire de ea, cea de faţă are precizie dimensională. Are rigoare şi e înnobilată cu elemente ce nu se regăseau ab initio. Aceea avea un unic merit: sugera. În schimb, aceasta avea răspunsuri ce au permis realizarea”

Din precarul “caiet de sarcini”, aşa cum l-a numit Nicolae Cosmescu, nu reieşeau, printre multe altele, tocmai punctele forte. Ranforsările structurii originale a Daciei berlină, ce pe atunci părea a fi eternă. A fost imperios necesar să i se adauge elemente noi, de altă culoare în imagine. Fără acestea, portierele ar fi fost doar elemente pur decorative.

„Ar fi trebuit să primim salarii de 10 ori mai mari“

Nu i-a trebuit mult timp pentru a găsi soluţiile cele mai la îndemână pentru depăşirea tuturor impedimentelor pe care le presupunea o asemenea alungire. „Linia generală o dată definită, mai rămâneau de elaborat soluţiile de convertire a caroseriei într-una plein air, care să nu sufere de răul endemic al unei rigidităţi precare, specific unor asemenea structuri. Constrângeri rapid soluţionate. Trebuie spus, ca un fapt cu iz anecdotic, că un tehician proiectant a desenat toate piesele de tablă ce urmau a fi modificate într-o singură lună! Prin metoda copy-paste, la care se adăuga cota pomenită. Un volum atât de mare de desene ar fi dat peste cap Normativul, şi ar fi trebuit să primim salarii de 10 ori mai mari! Evident, nu s-a întâplat deloc aşa“, mai spune inginerul.

Recomandare:   Ultima scrisoare a unui erou de la Mărăşeşti trimisă părinţilor: „Când v-o fi dor de mine şi îţi vrea ca să mă vedeţi, să vă uitaţi la fotografie“

În execuţie, maşina a mai avut nevoie de câteva îmbunătăţiri, dar şi pentru acestea s-au găsit soluţii fără prea mari bătăi de cap. „Un tinichigiu de mare clasă, domnul Pintea, a făcut o muncă fantastică, într-un timp delirant de scurt. Iniţial n-am aplicat întreaga gamă a ranforsărilor, curios să văd cum reacţionează o astfel de structură. E o probă clasică ce consta în măsurarea săgeţii caroseriei la mijlocul distanţei dintre axe. La noi, fără a apela la ranforsări, săgeata era cam mare. Iar drept consecinţă perversă nu se puteau deschide uşile. Moment depăşit prin adăugarea încă unor profile în praguri, şi între acestea şi planşeu. Dar şi a unor legături între stâlpii uşilor, pentru a îmbunătăţi cât mai mult posibil rigiditatea torsională“, mai spune inginerul piteştean.

„A ieşit din maşină şi ne-a felicitat! Era ce dorise“

Modelul a fost finalizat într-un timp nesperat de scurt. Şi, în ciuda vitezei în care a fost realizată, maşina s-a dovedit mai mult decât aptă să treacă CTC-ul. „Curând, totul a fost gata. Aşa că, tot într-o dimineaţă, împreună cu domul Pintea, am dus automobilul la pavilion să-l vadă directorului general, care a coborât, l-a privit şi, surprinzător la el, i-am sesizat un uşor zâmbet. Semn că «era de bine».

S-a urcat la volan şi a făcut vreo câteva sute de metri, după care a revenit. În aşteptarea verdictului păream a fi singuri pe planetă. Nimeni nu era în zonă. Dar îi simţeam pe ocupanţii clădirii, privindu-ne din spatele ferestrelor. A ieşit din maşină şi ne-a felicitat! Era ce dorise. O maşină elegantă, chiar seducătoare. Efectul asupra noastră, a celor câţiva implicaţi în realizarea proiectului, a fost prima acordată, care se se apropia de valoarea salariului lunar! Destul de însemnată în acele timpuri“, mai spune Nicolae Cosmescu

A fost vedetă într-un videoclip

Din păcate, maşina n-a ajuns niciodată în coloanele oficiale ale vizitelor prezidenţiale. Şi nu pentru că ar fi existat plângeri împotriva senzaţionalei creaţii. „Nu a existat nicio disfuncţionalitate. A fost, fără discuţie, o realizare originală. Care însă nu a ajuns niciodată ce s-a vrut a fi: o maşină de paradă. Este posibil să fi dobândit o altă soartă faţă de cea iniţială prin faptul că la scurt timp, dar fără nicio legătură cu maşina, fostul director general a fost înlocuit cu un altul, inginerul S. Săpunaru, care avea alte viziuni privind viitorul gamei de autoturisme. Probabil că Dacia Superlong s-a născut într-un moment nepotrivit.

Poate că dacă fostul director Mihai Dumitru şi-ar fi continuat activitatea de conducere şi ar fi vrut să o arate ca pe o realizare pentru dotarea coloanelor oficiaţe, maşina şi-ar fi atins, într-adevăr, obiectivul pentru care a fost gândită. Dar este doar o supoziţie!”, mai spune inginerul piteştean. N-a ajuns Dacia Superlong să asigure deplasarea fotoreporterilor care-l însoţeau pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu în vizitele sale de lucru, dar vedetă tot a devenit. „A beneficiat de un parfum de exclusivitate pentru profilul flatant de adevărată vedetă. A avut parte de o «carieră artistică», trăindu-şi viaţa printre alte celebrităţi ale recuzitei studiourilor Buftea. Îmi amintesc faptul că doi-trei ani după ce o realizasem, am văzut-o într-un clip video al vremii, pe Magheru, avându-le la bord pe componentele unei formaţii de muzică uşoara en vogue, pe atunci, «5T»“, mai spune Nicolae Cosmescu.

Citeste mai mult pe adevarul.ro

Citește mai departe>>

Facebook

Cele mai citite articole de astăzi

Copyright © 2018*stiinta-mister.ro* Unele drepturi rezervate Stiinta si Mister este un site ce va propune sa parcurgeți articole, speram noi interesante, din toate domeniile științei, sa aflați lucruri pe care nimeni nu vi le-a spus pana acum si astfel sa va lărgiți cat mai mult domeniul cunoașterii. Sub sloganul celebrului EInstein, "Cea mai frumoasă şi mai profundă trăire omenească este misterul, vă invităm să intrați în această lume necunoscută multora dintre noi. Pentru eventuale idei, sugestii și de ce nu critici vă invităm să ne lăsați mesajele dumneavoastră la contact@stiinta-mister.ro De asemenea puteți accesa si pagina noastre de Facebook www.facebook.com/stiintasimister