Connect with us

Medicină

Inima este un mecanism uluitor, însă are o suferință prea puțin cercetată: SUFLETUL. Doar un suflet sănătos ține inima sănătoasă

Published

on

Inima noastră este un mecanism uluitor: într-o zi şi o noapte, ea bate fără încetare, de aproape 100.000 de ori, trimițănd sângele să circule prin vase şi organe. Iar nouă ni se pare ab­so­lut firesc. Abia în momentul când ea iese din ritm, se poticneşte ori se opreşte, sau când avem senzaţia că pompează prea slab şi că începem să respirăm cu greutate, ne dăm seama că acest mușchi din cen­trul corpului nostru nu mai lucrează aşa cum tre­buie.

În mod obişnuit, cauzele sunt căutate în exte­rior: alimentaţie cu grăsimi, băut, fumat, epuizare, moştenire genetică. Dar inima mai are o suferinţă prea puţin cercetată: sufletul. Inima este strâns le­gată de sentimente. Nu degeaba se spune că „ne-am luat o piatră de pe inimă” sau că „ne-a stat inima în loc”. Iar expresia „inimă zdrobită” nu reprezintă, aşa cum s-ar crede, o simplă metaforă. „Sindromul inimii zdrobite” este realmente o boală, descrisă şi acceptată ca atare în anii ’90. Simptomele ei clinice sunt identice cu cele ale unui infarct. Suferinţele sufleteşti afectează circulaţia sângelui şi provoacă decese cu cauză necunoscută. Inima, acest organ extrem de sensibil, funcționează ca un sistem de avertizare ce ne atrage atenția că în viaţa noastră există ceva care nu e în ordine. Avem multe lucruri de făcut, dacă dorim ca inimii noastre să-i meargă mai bine.

Avem nevoie de aer curat

Oricui i se pare logic că poluarea aerului afec­tea­ză căile respiratorii şi plămânii. Însă mulţi nu conștientizează că şi inimii îi dăunează aerul încărcat cu pulberi fine şi gaze de eşapament. Particulele gaziforme declanşează inflamaţii de-a lungul căilor respiratorii, dar şi în anumite zone ale sistemului circulator. Un mare număr de studii ne arată că poluarea aerului accelerează procesul de îngustare a vaselor, începând cu cele coronariene, dar şi cu vasele din regiunea craniană şi cervicală. Are de suferit microcirculaţia de la nivelul creierului, al picioarelor, al diverselor organe. Nanoparticulele din aer măresc riscul de afecţiuni cardiovasculare. Un experiment realizat cu concursul a 15 partici­panţi nefumători a pus în evidenţă faptul că, după numai o oră de expunere la emisii de gaze provenite de la motoarele Diesel, se manifestă deja tulburări funcţionale la vasele de sânge.

Fără ţigări ne e mai bine

Fumatul nu este numai cancerigen. Nicotina, o adevărată otravă pentru organism, face inima să bată mai repede, îi măreşte necesarul de oxigen şi produce vasoconstricţie. Cine renunţă la fumat va trăi mai sănătos, în toate privinţele. Medicii au con­statat că, după cinci ani de la ultima ţigară, riscul de infarct şi de accident vascular cerebral este redus la jumătate.

Mişcarea ne ţine pompa în funcţiune

Subsolicitarea motorie duce la su­pra­­greu­tate şi, totodată, favorizează ate­roscleroza, diabetul, hipertensiunea, slă­birea memoriei şi stările depresive. Toa­te acestea aduc prejudicii inimii. Spe­cia­liştii ne recomandă să facem mişcare de mai multe ori pe săptămână, minimum câte 20 de minute, fără pau­ză. Sportul de rezistenţă, ca jog­gingul, înotul, mer­sul pe bicicletă, constituie o mo­dalitate optimă de prevenire a afecţiunilor ini­mii. Utile sunt însă şi activităţile moderate, ca plimbările în pas alert. Cifra ideală: 10.000 de paşi pe zi.

Să menţinem echilibrul

Stresul personal şi profesional poate provoca hi­pertensiune şi aritmie cardiacă. Cine se simte mereu sub presiune şi are probleme cu somnul ar trebui să se întrebe: „Cum îmi gestionez eu solicitările vieţii de fiecare zi?”. O cale de redobândire a echilibrului este meditaţia. Cercetătorii de la Universitatea Cal­gary au des­coperit că medi­ta­ţia nu in­duce doar cal­mul, ci şi re­gene­rează până la nivel ce­lular.

Liniştea ne dă forţă

Un studiu iniţiat de spe­cia­liştii germani a urmă­rit modul cum zgomotul influenţează sis­temele imun şi circulator, la lo­cui­torii marilor oraşe. Iată unul din rezultatele investi­gaţiilor: persoanele care avu­se­seră în timpul nop­ţii un ni­vel de zgo­mot de 55 de de­ci­beli sau mai mult, la fereastra dormito­ru­lui, au pri­mit trata­ment pentru hi­per­­tensiune de aproape două ori mai frecvent decât cele la care nivelul de zgomot nu atinsese 50 de de­cibeli. Aşadar, asigu­raţi-vă li­niştea în dormitor, eventual în­lo­cuind ferestrele cu unele ca­re să vă ofere pro­tecţie fonică.

Inima stă cu noi la masă

Cum arată meniul dvs.? Abia în anii ’50, cerce­tătorii au ajuns la concluzia că s-ar putea să existe o legătură între alimentaţie şi afecţiunile car­dio­vasculare. De atunci şi până astăzi, nenumărate stu­dii ne-au furnizat dovezi în acest sens. Inimii îi plac grăsimile nesaturate din uleiul de măsline sau de in şi acizii graşi Omega-3 din peştele de mare. Ea apreciază înainte de toate legumele, salatele, fruc­tele, leguminoasele şi produsele din făină inte­grală.

Diabeticii se confruntă cu un risc mărit de in­farct, deoarece boala lor favorizează depuneri pe pereţii vaselor de sânge. De asemenea, ei prezintă adesea valori crescute ale tensiunii şi colesterolului, ca şi un excedent de greutate corporală. Dacă vă aflaţi în această situaţie, adresaţi-vă unui nutriţio­nist, care vă poate elabora o dietă personalizată, cu cât mai puţină carne. Ba chiar deloc!

Ajutor de la farmacie

Un studiu clinic de dată recentă confirmă că arginina îmbunătăţeşte considerabil starea vaselor de sânge. Acest aminoacid devine şi mai eficient atunci când este asociat cu vitaminele din comple­xul B. * Extractele de păducel dilată vasele coro­na­riene şi ameliorează funcţionarea miocardu­lui. * Mag­neziul contribuie la normalizarea tensiunii arteriale şi, implicit, la sănătatea inimii. Ni-l putem administra sub forma suplimentelor nutriţionale, dar şi consumând unele alimente care îl conţin în cantităţi mari: nuci, banane şi fulgi de ovăz.

Abstinenţa digitală

O primă măsură care ar trebui luată este aceea de a vă asigura că nu veţi fi contactaţi la orice oră din zi şi din noapte. Căci cine trăieşte într-o stare de alarmă permanentă – chiar şi fără a conştientiza acest lucru – nu va reuşi niciodată să se deconec­te­ze, pentru a se ocupa liniştit de treburile sale zil­ni­ce. Şi obiceiul de a trece mereu în revistă e-mail-urile vă distrage atenţia de la ceea ce aveţi de făcut. Mai curând sau mai târziu, aceste întreruperi repetate vă vor vicia atmosfera de lucru, dând naştere unor frustrări şi creând condiţii propice pentru sindromul burnout şi îmbolnăvirea inimii. Stabiliţi nişte intervale anume, în care urmează să vă citiţi poşta electronică.

Recomandare:   Știința și medicina au evoluat însă n-o să întâlniți niciun medic pe Terra care să vă spună aceste lucruri

Un somn mai bun

Lipsa cronică de somn re­duce capacitatea de a compensa enervarea şi stresul, sporind riscul de afecţiuni cardio­vas­culare. Aceasta nu înseamnă că aveţi motive serioase să vă neliniştiţi din pricina câtorva nopţi când aţi dormit mai prost, dacă în rest somnul dvs. este unul sănătos şi odihnitor. Nece­sarul de somn diferă de la o persoană la alta. Pe al dvs. îl puteţi verifica foarte uşor, răs­punzând la trei întrebări. 1. Vă trebuie un deşteptător, ca să vă treziţi la timp dimineaţa? 2. Aveţi nevoie de cafea sau de alte stimulente, pentru a face faţă activităţilor de rutină de peste zi? 3. În zilele libere, dor­miţi mai mult decât în cele lu­crătoare? În cazul când răspun­sul a fost de fiecare dată afirmativ, înseamnă că dor­miţi fie prea puţin, fie la ore ce nu corespund ritmu­lui dvs. natural.

Corectaţi-vă ritmul zilnic

Dacă aveţi tendinţa să vă culcaţi şi să vă sculaţi prea târziu, încercaţi o resetare a ritmului zilnic. În acest scop, lăsaţi cât mai mult lumina soarelui să vă însoţească în cursul dimineţii, iar seara, renunţaţi la sursele puternice de lumină şi închideţi cât mai devreme televizorul şi monitoarele cu leduri (da, inclusiv smartphone-ul dvs.).

Muzica preferată a inimii

Sunetele acţionează direct asupra creierului. Melodiile pot încetini sau accelera pulsul, deci au potenţialul de a scădea tensiunea arterială şi nivelul de hormoni ai stresului. Îndeosebi muzica clasică este favorabilă inimii, căci ea risipeşte angoasele şi stările depresive.

Forţă şi rezistenţă

Cardiologii recomandă antrenamentele de rezis­tenţă, combinate cu unele specifice de forţă, pentru a reduce tensiunea şi a creşte randamentul inimii. Cine se antrenează de trei ori pe săptămână, câte 45 de minute, poate obţine rezultate mai bune decât cu medicamentele hipotensoare. Oamenii cu afecţiuni cardiace sunt cei dintâi care au de profitat de pe urma acestor exerciţii. Bineînţeles, li se va întocmi un program adaptat la capacităţile lor fizice. Citește continuarea pe formula-as.ro

Dacă vă plac articolele noastre și vreți sa vă ținem la curent cu cele mai recente noutăți, puteți seta sa primiți actualizările noastre în newsfeed-ul dvs de Facebook. Vă recomandam sa dați LIKE paginii noastre de Facebook AICI , apoi să apăsați pe Urmărește și sa selectați opțiunea 'Vezi mai întâi' , ca în poza de mai jos.

Medicină

Pentru a fi feriți de boli, copiii au nevoie de microbi, nu să fie îndopați cu medicamente. Microbii dezvoltă sistemul imunitar al organismului

Published

on

Utilizarea excesivă de medicamente dăunează grav funcției sistemului imunitar – acest gardian puternic al organismului uman. Cei mai mulți dintre noi, la primele semne de răceală, alergăm la farmacie pentru a lua „ceva” ca să ne treacă repede. Problema este că substanțele chimice nu lasă boala să-și urmeze cursul firesc.

Ceea ce putem face este să ameliorăm simptomele, dar nu cu medicamente, ci cu alimente, produse apicole și naturale (ceaiuri, citrice, sucuri de fructe și lămâie, propolis, miere, sirop de ceapă, ridiche etc). Medicamentele împiedică sistemul imunitar să lupte cu boala, și în timp el devine nefuncțional.

Un alt lucru care afectează sistemul imunitar este utilizarea obsesivă de produse antibacteriene, din teama de a intra în contact cu orice fel de microbi. Este important să ne spălăm pe mâini înainte de masă, și mai des atunci când suntem răciți sau gripați, ori când vizităm pe cineva la spital. Dar unii părinți au obiceiul de a-și proteja în mod excesiv copii și de a le crea un mediu super-igienizat.

Exista o vorbă în popor care spunea că dacă scapi un aliment pe jos, poți să-l mănânci fără să-l speli, deoarece puțină mizerie ajută la formarea de anticorpi

Un studiu recent a confirmat faptul că joaca afară, în noroi, ajută la dezvoltarea sistemului imunitar al copiilor, și reduce riscul de afecțiuni cronice, precum astm.

Microbiologul Marie-Claire Arrieta, unul din autorii cărții „Let Them Eat Dirt – Saving Our Children from an Oversanitized World” atrage atenția asupra faptului că dezinfectantele de mâini, săpunurile antibacteriene care distrug microbii și antibioticele luate pe cont propriu au efecte negative asupra sistemului imunitar al celor mici.

Părinții își cresc astăzi copiii într-un mediu mult mai curat și mai igienizat ca oricând. Experții în microbiologie sunt de părere că această exagerare de a fi tot timpul curați și feriți de microbi poate conduce la dezvoltarea unor boli cronice.

În organismul nostru se află o armată de microbi (microbiom) care ne protejează împotriva germenilor, ajută la producția de energie și de vitamine.

Studiile de laborator au arătat că în primii ani de viață, sănătatea acestui microbiom este crucială pentru starea de sănătate de mai târziu a copiilor.

Microbiologii explică faptul că atunci când ne naștem, nu avem nici un microb în corp, iar sistemul nostru este subdezvoltat. Pe măsură ce microbii încep să apară, aceștia dau un start sistemului imunitar să funcționeze. Fără microbi, sistemul nostru imunitar nu ar putea combate infecțiile în mod optim. Microbii produc molecule și substanțe care interacționează direct cu celulele mucoasei intestinale și cu celulele imunitare care se află pe partea cealaltă a mucoasei intestinale.

Astfel, putem spune că microbii antrenează celulele imunitare. Doar prin întâlnirea cu aceste substanțe microbiene o celulă imunitară obține informațiile necesare pentru a ști să acționeze.

Lipsa expunerii la microbi în copilărie, care este necesară pentru antrenarea sistemului imunitar, poate duce la dezvoltarea unor boli cronice mai târziu în viață, precum boala intestinală inflamatoare, obezitate, alergii sau chiar autism.

Recomandare:   Câte celule din organismul tău sunt, de fapt, umane?

Potrivit studiilor epidemiologice, copiii care cresc într-un mediu rural (de fermă) au un risc mai mic de a face astm.

Poate că nu toate familiile sunt dispuse să se mute la țară și să-și facă o fermă, însă ceea ce pot face este să își lase copiii să joace liber în natură, să se joace cu animalele și să crească într-un mediu mai puțin controlat.

Sursa articolului: lataifas.ro

Dacă vă plac articolele noastre și vreți sa vă ținem la curent cu cele mai recente noutăți, puteți seta sa primiți actualizările noastre în newsfeed-ul dvs de Facebook. Vă recomandam sa dați LIKE paginii noastre de Facebook AICI , apoi să apăsați pe Urmărește și sa selectați opțiunea 'Vezi mai întâi' , ca în poza de mai jos.
Citește mai departe>>

Dezvăluiri

Există carne de pasăre injectată cu hormoni de creștere în magazinele din România?

Published

on

Cine nu s-a întrebat, măcar o dată, de ce puiul de la ţară arată şi, mai ales, are alt gust decât cel din magazin? Pe internet circulă deja sute de ipoteze. Cu cea mai mare priză la public e, de departe, cea a puilor hrăniţi cu hormoni de creştere. Internetul e plin de mesaje alarmante despre puii hrăniţi cu hormoni de creştere, o practică despre care autoritățile spun clar că este strict interzisă.

Cândva puișorul cădea pe masa noastră direct din cotețul bunicii. Astăzi însă, rafturile supermarketurilor sunt pline de carne de pui și noi știm foarte bine că producătorii nu sunt cei mai loiali concurenți.

Unii producători au transformat aceste temeri într-un instrument de marketing şi scriu pe ambalaj „fără hormoni de creştere”. Asta deşi, cel puţin teoretic, toate produsele din pui sunt fără hormoni.

Păsările sunt hrănite cu furaj combinat, cu hormoni și antibiotice, cele din urmă menținându-se în organismul găinii mai mult de o săptămână.

„Nicăieri în Europa nu se folosesc hormoni de creştere la păsări şi sunt interzişi. Sunt interzişi hormonii de creştere, sunt interzise antibioticele şi sunt interzise orice fel de făinuri animale”, spune preşedintele Romalimenta, Sorin Minea.

În realitate însă, mesajul nu este altceva decât o metodă de marketing care îi poate influenţa, din teama unui „cu” şi confortul psihologic al lui „fără”, pe consumatori să caute tocmai producătorii care au avut inspiraţia de a face această menţiune pe etichetă şi care pot chiar să vândă carnea de pasăre mai scump, deşi are aceeaşi calitate cu cea neinscripţionată.

„Oamenii trebuie să fie convinşi că nu se folosesc hormoni în piaţă. Este o carne aproape ecologică, fără niciun fel de adaosuri”, a declarat pentru Gândul Ilie Van, preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR). „Această etichetare face rău consumatorilor. Amărâtul care nu are bani, în loc să cumpere o carne mai ieftină, stă să se gândească <aoleu, dacă are hormoni?>”, a mai explicat el.

Motivul pentru care românii ajung să fie induşi în eroare de „puiul fără hormoni” este unul simplu. Nu mulţi cunosc prevederile legislaţiei europene pe care România, ca stat membru al Uniunii Europene, trebuie să le respecte.

Puii de ţară arată şi au cu totul alt gust faţă de cei pe care îi cumpărăm din magazin. Dincolo de mitul hormonilor, explicaţia vine din felul în care sunt crescuţi şi mai ales hrăniţi. La trei săptămâni, puiul de la ţară e încă foarte mic, în timp ce puii crescuţi în abator au ajuns deja la maturitate. Producătorii spun că vorbim de rase diferite. În abatoare ajung rasele selectate, cu un ritm de creştere rapid, noteaza antena3.ro.

Consumatorii cred că diferenţa stă în chimicalele cu care sunt hrăniţi puii şi care dau şi gustul cărnii. Asta pentru că, de multe ori, de la magazin cumpărăm de fapt carne gata procesată. Cu apă, sare şi uneori chiar şi E-uri.

„Se numesc saramuri, care conţin clorură de sodiu, deci sodiu. Sodiul, cum ştim, chiar nu este indicat în exces. În acea saramură, sunt introduse şi substanţe din categoria aditivilor, precum glutamatul monosodic sau fosfaţii de sodiu”, spunea in urma cu cativa ani prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, fostul director al Institutului de Cercetări Alimentare.

„Carnea de pasăre care a fost injectată cu aditivi sau condimente este <carne preparată> care trebuie etichetată ca atare şi nu se poate comercializa ca şi <carne de pasăre> refrigerată sau congelată”, spun şi reprezentanţii ANSVSA.

Din nefericire pentru consumatori, nu există o diferență de textură între carnea tratată cu substanțe nocive și cea organică, scrie unica.ro.

Cum să ne asigurăm că această carne nu ne va face niciun rău? Carnea de pui poate fi „purificată” de antibiotice și toxine chiar la tine în bucătărie. De acum înainte vei putea mânca carnea de pui din comerț, fără să te îngrijorezi referitor la prezența substanțelor nesanatoase cu care a fost crescută pasărea.

Dacă fierbi o găină din comerț, mai bine să nu utilizezi bulionul. Acesta nu conține nimic bun. În procesul de fierbere toate toxinele din carne sunt eliminate în apă. Dacă vrei să faci o ciorbă/supă bună ia o găină de casă.

Dacă vrei să dai un pui la cuptor, scoate-i neapărat toate organele interne. Acolo se adună cele mai multe toxine. De asemenea, se recomandă să elimini și pielea.

Înmoaie găina într-o soluție specială. Pentru aceasta o să ai nevoie de 1 litru de apă curată, câteva linguri de sare și 1/4 suc de lămâie. Pune găina în acest amestec pentru 2 ore. Varsă soluția, iar apoi mai pregătește una și mai lasă găina în ea pentru 1-2 ore.

De asemenea, poți înmuia carnea și în apă minerală carbogazoasă. În acest fel, ea nu doar se va purifica, dar și va deveni mult mai moale.

Totusi, cel mai bine este ca atunci când cumpăram produse din carne de pasare trebuie sa citim cu atenție eticheta acestora. Carnea de pui ar trebui să aibă doar pui, dacă sunt trecute și alte substanțe pe etichetă, probabil ai în mână un produs cu hormoni. Carnea cumpărată de la producătorii locali ne poate oferi siguranța că puiul este crescut sănătos.

Recomandare:   Se poate întâmpla oricui. De ce ajung unii oameni să plângă cu lacrimi de sânge

Dacă hormonii sunt un mit, faptul că unii producători injectează carnea de pui cu diferite substanțe pentru a o face mai moale e deja dovedit. Şi deşi este legal şi nu prezintă riscuri pentru sănătate, aţi face bine să verificaţi acest lucru în magazin. V-aţi putea trezi că din kilogramul de carne cumpărat, trei sute de grame sunt apă.

Organismele modificate genetic de care ne tot ferim, sunt peste tot.

Agricultura s-a „chimizat” de-a binelea. Iar epidemia obezitatii e strans legata de componenta grasimii pe care o mancam, care deregleaza hormonii sexuali ai omului, feminini si masculini.

In ferme e necesara si permisa injectia cu hormoni sexuali din clasa steroizilor. Iar la scroafe merg si injectiile cu hormoni care stimuleaza „cresterea numarului de pui, la cuib”. Asa au ajuns purcitele de ferma sa fete cate 20 de pui deodată.

Conform protv.ro, purceii furajati modern fac 100 de kilograme in 6 luni, nu intr-un an, cat ar fi normal. Vitele de ferma nu vad in viata lor taur. Dupa injectia hormonala urmeaza insamantarea cu pistolul. Vitelul fatat e adesea prea mare, iar vita are nevoie de alte injectii, ca sa-si revina. Vitelul nu suge nimic de la vaca – primeste lapte praf – ca sa nu strice productia.

Pe langa toate astea, hormonii de crestere chiar apar natural in nutrețuri – daca mucegăiesc – fiindca in mucegai se produc micotoxine, ciuperci microscopice care la randul lor produc substante cu efect hormonal de crestere.

Iar micotoxinele acestea mai au o calitate – se transmit in carne, lapte, oua – nu dispar prin fierbere si sunt cancerigene, afecteaza sistemul nevros, produc malformatii si au efect hormonal si la om. Dealtfel, si celelalte medicamente si aditivi se regasesc in carne sau in lapte, nimeni nu neaga – dar in cantitati mici si admise – deci, nu trebuie analizate.

Recomandare:   Experiment dur pe stomacul românilor. Cum recunoașteți brânza și cașcavalul care nu conțin lapte, realizate din uleiuri vegetale sau alte produse care imită laptele

Carnea trebuie consumată cu moderație, iar din restul hranei ar trebui să fie reprezentată de fructe, legume și cereale integrale. Alege pieptul sau pulpele de pui, dar evită să consumi ficatul de pui.

Numeroase studii au arătat că hormonii din carne pot cauza: cancer, boli tiroidiene, diabet, obezitate, endometrioză, fibrom uterin, infertilitate, astm sau alergii. La fel de periculoase sunt și antibioticele, care pot genera rezistență la bacterii periculoase pentru organismul uman. În plus, carnea tratată poate afecta echilibrul florei intestinale.

Citeste mai multe pe : a1.ro

Dacă vă plac articolele noastre și vreți sa vă ținem la curent cu cele mai recente noutăți, puteți seta sa primiți actualizările noastre în newsfeed-ul dvs de Facebook. Vă recomandam sa dați LIKE paginii noastre de Facebook AICI , apoi să apăsați pe Urmărește și sa selectați opțiunea 'Vezi mai întâi' , ca în poza de mai jos.
Citește mai departe>>

Articole recente

Facebook

Cele mai citite articole de astăzi

Copyright © 2018*stiinta-mister.ro* Unele drepturi rezervate Stiinta si Mister este un site ce va propune sa parcurgeți articole, speram noi interesante, din toate domeniile științei, sa aflați lucruri pe care nimeni nu vi le-a spus pana acum si astfel sa va lărgiți cat mai mult domeniul cunoașterii. Sub sloganul celebrului EInstein, "Cea mai frumoasă şi mai profundă trăire omenească este misterul, vă invităm să intrați în această lume necunoscută multora dintre noi. Pentru eventuale idei, sugestii și de ce nu critici vă invităm să ne lăsați mesajele dumneavoastră la contact@stiinta-mister.ro De asemenea puteți accesa si pagina noastre de Facebook www.facebook.com/stiintasimister