Connect with us

Medicină

În nutriție există doar trei contraindicații generale. Nu combinați niciodată aceste alimente. Trebuie să mâncăm, neapărat, de cinci ori pe zi. Sfaturi esențiale pentru o viață sănătoasă oferite de nutriționistului Florin Bălănică,

Published

on

În cadrul unuia dintre interviurile LiveDoc, dr. Florin Bălănică, specialist în Medicină Personalizată, Nutriție și Nutrigenomică, a explicat ce înseamnă o alimentație echilibrată.Acesta atrage atenția că ora la care luăm cina e foarte importantă, dar și că trebuie să mâncăm, neapărat, de cinci ori pe zi.

Metabolismul funcționează precum motorul unei mașini: dacă-l pornești, consumă combustibil, dacă nu-l pornești, nu consumă mai nimic. Cât consumăm atunci când stăm pe scaun, sau când dormim, se numește metabolism bazal. Omul se hrănește cu energie, nu cu mâncare. Dar, haideți să lămurim, noi mâncăm mâncare, adică alimente, iar alimentele sunt, de fapt, nutrienți. Celula noastră are rolul de a transforma nutrienții în energie. Pare complicat, dar nu e. Trebuie doar puțină atenție și perspectiva către sănătate. Această mașinărie, mă refer la corpul uman, are nevoie de energie o dată la 2-3 ore, așa scrie în codul nostru genetic. Așa că, 3 mese principale și 2 gustări sunt binevenite pentru oricine.

Pornim ziua cu toți nutrienții, proteine, lipide, glucide, vitamine și minerale, adică la micul dejun. De exemplu, salata de legume de culoare verde cu brânză slabă sau carne slabă și 1-2 felii de pâine integrală prăjită. Continuăm cu glucide la gustarea 1, de exemplu fructe de pădure sau căpșuni. Prânzul trebuie să fie preponderent proteic, adică o bucată de carne cu legume de culoare verde, iar pentru cei care nu consumă carne, vegetale cu un conținut bogat în proteine, cum ar fi lintea sau fasolea verde. Gustarea 2 poate fi un iaurt degresat, sau o salată de crudități, iar Cina poate fi un pește cu lă- mâie sau o supă cremă de legume.

Alimentele se pot împărți după mai multe categorii, funcție de indicele glicemic, calorii, nutrienți. Singurul lucru care contează este aportul de nutrienți pe care alimentele ni-l aduc și ușurința cu care ajungem la ele. Mai apoi, contează dacă sunt normo sau supraponderal, când decid să aleg alimentele. Carnea se poate combina cu legumele, în special cu cele de culoare verde, dar nu se combină cu oul și brânza. Desertul îl putem lua, dar la distanță de felul principal, să treacă măcar o oră. Valabil și pentru fructe. Explicația e simplă, echilibru între aport și consum. Adică să ard din ce am depus pentru a metaboliza ce am consumat. Altfel, ne îngrășăm.

Prima regulă în nutriție, e numărul de mese. Este important pentru că celula funcționează ca o baterie care își termină energia la 2-3 ore și de aceea, trebuie să avem cinci mese pe zi (3 mese principale, 2 gustări).

A doua regulă e că cina nu trebuie să depășească ora 20.00. Ora ultimei mese este foarte importantă.

Potrivit doctorului Florin Bălănică, e foarte important și ce mâncăm, nu doar cât și când mâncăm, așa că a treia regulă e să preferăm proteinele de bună calitate: carnea albă (pui, pește, curcan, fructe de mare), albușul de ou, iaurt urile și brânzeturile slabe (2 procente de grăsime). De asemenea să nu neglijăm legumele de culoare verde care sunt foarte bogate în vitamine, fibre, antioxidanți și au o cantitate foarte mică de zahăr. Totodata fructele colorate cum ar fi fructele de pădure, sunt foarte bogate în antioxidanți. Este cazul kiwi sau ananas.

Medicul a mai explicat și care sunt contraindicațiile în ceea ce privește alimentația.

În nutriție sunt doar 3 contraindicații generale:

  1. Nu amestecăm niciodată cele 3 proteine animale (carnea, lactatele și ouăle) pentru că nu le putem metoboliza împreună și pe termen lung duc la o încetinire a metabolismului și la acumularea de kilograme în plus.
  2. Nu amestecăm niciodată iaurtul cu fructele pentru că au două momente de fermentație diferite și duc la balonare și nu se mai digeră corect nimic ce mănânci ulterior.
  3. Nu consumăm ceva dulce sau alcool odată cu masa sau imediat după masă pentru că în ficat există o singură enzimă care metabolizează și grăsimea și alcoolul așa că alcoolul va fi asimilat primul și apoi grăsimea care se va depune și de aici se poate ajunge la steatoza hepatică (ficat gras). Persoanele care consumă frecvent grăsimi și alcool sunt supraponderale. În special în zona abdomenului, depun grăsime pe organele interne și se poate ajunge la diabet, obezitate, sindrom metabolic.
Recomandare:   Motivul pentru care cimpanzeii consumă creierul puilor de maimuţă. Descoperirea ar putea avea implicaţii în evoluţia umană

A mânca sănătos înseamnă să te cunoști mai întâi. Să știi cine ești din punct de vedere al moștenirii genetice, adică al eredității, cum funcționează metabolismul tău și care sunt proporțiile corpului. De aici pleacă totul. Peste 70% din bolile omului modern se datorează modului în care acesta alege să-și trăiască viața. Adică, plătește prețul modernității și al confortului. Nu mai e nevoit să vâneze, primește totul fără efort, la botul calului, cum se spune. Așa că, omul modern are tendința să se supraalimenteze, mergând și pe principiul mâncării ieftine, consumată pe grabă.

Principiul ofertei în alimentație este un dezastru pentru sănătate, dar un succes pentru marketing. Putem totuși măsura foarte simplu porțiile. Atunci când suntem acasă, spre exemplu, putem considera ca și unitate de măsură cana de cafea, iar în rest: palma este măsura pentru bucata de carne, jumătatea palmei pentru brânză, iar garnitura, adică legumele și fructele, trebuie să încapă în mana făcută căuș. Trebuie să mâncăm puțin, la fiecare 2-3 ore

Vegetarienii sunt mai sănătoși?

– Nici vorbă! Dar dacă reducem consumul de carne roșie, putem fi mai longevivi. Este de preferat carnea animalelor cu temperatura corpului mai mică decât a noastră, adica peștele de apa curgătoare și fructele de mare. Dar totul cu mă- sură. Omul este omnivor și este bine să consume din toate. Cheia stă în echilibru și personalizare. Adică, ceea ce este potrivit pentru mine, nu este și pentru altcineva. Suntem diferiți, pornind de la nivel celular, și nu putem aplica reguli generale.

Știința a demonstrat că persoanele longevive sunt cele care mănâncă puțin, sau postesc, și care nu preferă carnea în meniul zilnic. Avem și exemplu de vegan, sau pseudo vegan, cum ar fi Steve Jobs, care a murit în urma unui cancer pancreatic. Nu spun că modul de alimentație l-a omorât, dar în mod cert a contribuit cu ceva. Fructele și legumele conțin o cantitate importantă de glucide, iar consumul în exces, fără proteina de origine animală, face ca pancreasul să secrete mai multă insulină pentru introducerea glucozei în celule și metabolizarea acesteia. Totodată, rolul insulinei este să direcționeze glucoza în depozitele de glicogen din mușchi și ficat. Și, până una alta, toate persoanele longevive pe care le cunosc, mănâncă din toate, dar cu măsură.

Citeste interviul complet pe  doctorulzilei.ro

Dacă vă plac articolele noastre și vreți sa vă ținem la curent cu cele mai recente noutăți, puteți seta sa primiți actualizările noastre în newsfeed-ul dvs de Facebook. Vă recomandam sa dați LIKE paginii noastre de Facebook AICI , apoi să apăsați pe Urmărește și sa selectați opțiunea 'Vezi mai întâi' , ca în poza de mai jos.
Adaugă un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Descoperiri

Cercetătorii americani încântați de țuica românească de prună. Băutura cea mai populară în rândul românilor este un adevărat medicament

Published

on

Primele băuturi distilate au fost fabricate de eschimoși in urma cu 3000 de ani, prin fermentația unor alge. Licoarea avea multiple utilizări terapeutice.  La noi, tradiționala țuică de pruna, de o tărie intre 22-25 grade era odinioară folosita în vindecările miraculoase ale unor boli de inima, de stomac și biliare.

De ce e bine să bei țuică de prune? Se spune că țuica de prune, denumită în unele zone și palincă, horincă, răchie sau şliboviţă, este sănătate curată dacă este băută în cantități mici și ocazional.

Ţuica noastră i-a lăsat cu gura căscată pe cercetătorii americani, care au constatat că băutura cea mai populară în rândul românilor este un adevărat medicament.

Un studiu realizat recent în SUA relevă că, în cantități moderate, populara țuică de prună poate proteja inima și poate trata anumite probleme ale stomacului și bilei. Studiile biochimiștilor americani confirmă o dată în plus că bunicii noştri nu greșeau deloc atunci când alungau bolile cu leacuri în care „picurau” și tradiționala băutură. Consumată cu moderație – nu mai mult de 30 de ml pe zi – poate combate cu succes bolile de inimă, de stomac și problemele la bilă.

Potrivit b1.ro, biochimistii americani au dovedit ca o enzima prezenta in cactusul Karroll viridis enoae, este regasita in tuica de pruna, in cantitati de 8 ori mai mari. Enzima are rolul de a reduce depunerile de colesterol vasele de sange care aduc sângele la inima.  Este prezenta in alte 120 de medicamente naturiste diferite, cu rol in prevenirea arterosclerozei si, implicit, a infarctului miocardic, medicamente care sunt foarte scumpe in SUA, Canada si Marea Britanie (depasesc in medie 140 de dolari pentru o cura de 45 de zile). Consumarea zilnica a 32,12 ml tuica de pruna este o eficienta metoda de a reduce probabilitatea de aparitie a unor boli de inima datorate arterosclerozei. Acest tip de profilaxie are un pret de 14.000 de ori mai mic decât in cazul unei medicații naturiste cu extract de cactus, ambalat in SUA.

În țuică, se mai găsesc șase tipuri de substanțe care hrănesc celulele roșii ale sângelui și care cresc cu 120% viteza de producere a hemoglobinei. Un alt beneficiu pe care îl aduce țuica slabă organismului este reglarea funcțiilor hepatice, grație conținutului de vitamine A, B, C, D1 și D2, nedegradabile termic și ușor de asimilat. Băutura se recomandă în dischinezii biliare, disfuncții ale ficatului provocate de o slabă irigare cu sânge a acestuia sau chiar constipație.

La persoanele trecute de 60 de ani, consumul moderat de alcool reduce riscul de dementa si Alzheimer.

Dacă mănânci bine la prânz și savurezi mâncăruri grase, înainte de masă cu 10-15 minute  e recomandat să bei un pahar mic de țuică pentru că ajută la digestie, favorizând absorbția substanțelor hrănitoare din alimente. Cantitatea recomandată la bărbați este de maxim 50 ml, iar la femei 25 ml. Totuși, alege o țuică slabă, nu pe cea de 40-50 de grade.  În cazul cinei, sunt valabile aceleași cantități, tot înainte de masă, și nu după! La micul dejun. este contraindicat consumul de țuică.

O țuică încălzită în zilele geroase de iarnă va pune sângele în mișcare, va activa funcțiile hepatice şi biliare, fiind indicată în dischineziile biliare, în disfuncțiile ficatului cauzate de slabă irigare cu sânge a acestuia, precum şi în constipațiile cauzate de alimentație. Dar doar un păhărel mic.

Daca țuica de pruna, ca atare sau fiarta, se consuma strict ca medicament, trebuie sa se renunțe la băuturile răcoritoare dulci din comerț si la oricare alte băuturi alcoolice, măcar pe o perioada de timp.

Dacă vă plac articolele noastre și vreți sa vă ținem la curent cu cele mai recente noutăți, puteți seta sa primiți actualizările noastre în newsfeed-ul dvs de Facebook. Vă recomandam sa dați LIKE paginii noastre de Facebook AICI , apoi să apăsați pe Urmărește și sa selectați opțiunea 'Vezi mai întâi' , ca în poza de mai jos.
Citește mai departe>>

Medicină

Cum tratau bunicii problemele legate de retenția de apă și picioare umflate. Zece remedii naturale care s-au transmis până astăzi

Published

on

Retenția de apă. Până la 70% din corpul uman este format din apă. Ea se află în sângele, mușchii, organele, chiar și oasele noastre. Toți oamenii au nevoie de ea, dar uneori corpul nostru oprește prea mult.

Retenția de apă cauzează adesea dureri din cauza umflăturilor din picioare și din trunchi, iar dacă ați experimentat acest lucru, atunci știți că este o problemă extrem de incomodă și dureroasă. Această afecțiune mai este cunoscută in medicină și sub numele de edem fiind de fapt de fapt acumularea de fluide excesive în organism din diferite motive; vom sugera zece remedii naturale, moștenite si preluate din bătrâni, pentru a o rezolva și pentru a reduce umflarea cauzată, de obicei în trunchi, picioare și membrele inferioare. Aceste umflări sunt dureroase, iar edemul poate duce, de asemenea, la articulații rigide, tensiune arterială ridicată și puls și creștere în greutate.

Această afecțiune ar putea fi rezultatul medicamentelor, inactivității fizice, consumului excesiv de sare, deficitului de vitamine, contraceptivelor, precum și condițiilor de mediu, cum ar fi temperaturile și altitudinile meteorologice înalte. Retenția de apă poate apărea din cauza unor factori interni, cum ar fi circulația necorespunzătoare, probleme tiroidiene, tulburări ale venelor și ficatului, alergii, sarcină, tensiune arterială crescută, stres, deshidratare și probleme cardiace și renale.

Acestea sunt cele mai eficiente remedii naturale, preluate de la bunicii noștri, care te pot scăpa de aceasta afecțiune și totodată ajută persoanele care au policioare umflate din cauza surplusului de apă din organism.

Remediul nr. 1: Pătrunjel – Este unul dintre cele mai puternice remedii naturale de retenție a apei. Ar trebui să adăugați câteva lingurițe de pătrunjel uscat într-o ceașcă de apă și fierbeți. Apoi, lăsați-o să se răcească timp de 10 minute și beți acest ceai de trei ori pe zi. De asemenea, puteți adăuga suc de lămâie la ceai pentru efecte și mai bune.

Remediul nr. 2: Oțet de cidru de mere – Oțetul de cidru de mere este bogat în pectină, ceea ce duce la scăderea nivelului de sodiu în organism. După cum știți deja, sodiul reține apă în organism, deci oțetul este excelent în acest caz. Doar adăugați o linguriță într-un pahar cu apă și beți remediul de două ori pe zi. Puteți crește eficacitatea băuturii dacă adăugați o lingură suplimentară de oțet de cidru de mere la fiecare pahar. De asemenea, puteți înmuia picioarele într-o baie fierbinte cu oțet timp de 10 minute. Acest lucru va calma umflăturile și, de asemenea, va trata mirosul urât al piciorului.

Remediul nr. 3: Suc de afine – Acest suc accelerează producerea de urină în organism și este bogat în calciu, potasiu și magneziu. Ar trebui să beți zilnic o ceașcă de suc de merișoare neîndulcit sau puteți lua afine sub formă de pastile.

Remediul nr. 4: Păpădie – Cercetătorii au descoperit că păpădia susține producția de urină din organism. De asemenea, scade nivelul de sodiu, deoarece este bogată în potasiu. Păpădia este de asemenea bogată în magneziu, care reduce balonarea premenstruală. Ar trebui să adăugați o linguriță de frunze de păpădie uscate într-o ceașcă de apă caldă, fierbeți timp de aproximativ 10 minute, strecurați și beți ceaiul de mai multe ori pe zi. De asemenea, puteți utiliza pastile de păpădie, dar asigurați-vă că vă adresați medicului înainte de a le lua sau de a începe să consumați ceaiul, deoarece păpădia ar putea interfera cu anumite medicamente.

Remediul nr. 5: CeapăCeapa purifică sângele și stimulează producția de urină, prevenind astfel pietrele la rinichi. Decojiți câteva cepe, adăugați-le la 4 cești de apă și fierbeți. Adăugați puțină sare și beți acest remediu de trei ori pe zi timp de câteva zile.

Remediul nr. 6: Semințe de fenicul – Acest diuretic puternic mărește producția de urină în organism și susține capacitatea rinichilor de a procesa mai multă apă și sodiu. Împiedică acumularea toxică a organismului și ajută digestia. Ar trebui să adăugați o linguriță de semințe de fenicul în apă fierbinte și să fierbeți. Apoi, acoperiți paharul și lăsați-l să se răcească timp de 10 minute, strecurați și consumați de trei ori pe zi.

Remediul nr. 7: Sare Epsom – O baie de sare Epsom reduce balonarea burții, precum și problemele de retenție a apei, printr-un proces cunoscut sub denumirea de osmoză inversă. Acest proces implică îndepărtarea tuturor lichidelor excesive din organism, precum și a toxinelor. Baia este relaxantă, liniștitoare și calmantă. Tot ce trebuie să faceți pentru a vă bucura de aceste beneficii este să adăugați două cești de sare Epsom într-o baie caldă și să vă înmuiați timp de 15 minute. Repetați de trei ori pe săptămână.

Remediul nr. 8. Rădăcina de urzică – Stimulează în mod eficient producția de urină și ajută la reținerea apei. Adăugați o linguriță de rădăcină de urzică într-o ceașcă de apă caldă, lăsați-o timp de 10 minute să se răcească și beți de câteva ori zilnic.

Remediul nr. 9: Suc de lămâie – Sucul de lămâie elimină fluidele excesive din organism, precum și deșeurile și toxinele acumulate. Doar adăugați câteva linguri de suc de lămâie într-o ceașcă de apă caldă. Puteți îndulci cu miere. Beți acest remediu zilnic timp de mai multe zile.

Remediul nr. 10: Uleiuri esențiale – Uleiurile esențiale pot fi de mare ajutor în cazul reținerii apei. Aromaterapia stimulează scurgerea fluidelor prin declanșarea sistemului limfatic. Adăugați 20 picături din uleiul esențial preferat într-o baie fierbinte și relaxați-vă timp de 10 minute, de trei ori pe săptămână. Pentru cele mai bune efecte, recomandăm uleiuri esențiale de priboi, chiparos și ienupăr.

În cazul în care vă confruntați cu probleme de retenție a apei, vă sugerăm să consumați mai multe alimente diuretice, cum ar fi țelina, castraveții, varza, pepenele verde, bananele, ananasul și castravetele, deoarece stimulează și producția de urină. Mai mult decât atât, asigurați-vă că beți o mulțime de apă pentru a preveni deshidratarea, exersați în mod regulat și limitați aportul de alcool și sare.

Sursa: kilocalorii.ro

Dacă vă plac articolele noastre și vreți sa vă ținem la curent cu cele mai recente noutăți, puteți seta sa primiți actualizările noastre în newsfeed-ul dvs de Facebook. Vă recomandam sa dați LIKE paginii noastre de Facebook AICI , apoi să apăsați pe Urmărește și sa selectați opțiunea 'Vezi mai întâi' , ca în poza de mai jos.
Citește mai departe>>

Facebook

Cele mai citite articole de astăzi

Copyright © 2018*stiinta-mister.ro* Unele drepturi rezervate Stiinta si Mister este un site ce va propune sa parcurgeți articole, speram noi interesante, din toate domeniile științei, sa aflați lucruri pe care nimeni nu vi le-a spus pana acum si astfel sa va lărgiți cat mai mult domeniul cunoașterii. Sub sloganul celebrului EInstein, "Cea mai frumoasă şi mai profundă trăire omenească este misterul, vă invităm să intrați în această lume necunoscută multora dintre noi. Pentru eventuale idei, sugestii și de ce nu critici vă invităm să ne lăsați mesajele dumneavoastră la contact@stiinta-mister.ro De asemenea puteți accesa si pagina noastre de Facebook www.facebook.com/stiintasimister