Articole adăugate recent

Şase companii renumite la nivel mondial în construcţia de autovehicule au depus, la jumătatea anilor ’60, oferte pentru fabricarea de maşini în România. În final, Nicolae Ceauşescu a hotărât să accepte oferta fancezilor de la Renault, care au venit la Bucureşti cu prototipul autoturismului Renault 12, viitoarea Dacia 1300.

Autorităţile comuniste de la Bucureşti şi-au propus, la începutul anilor ’60, fabricarea în România a unui autoturism modern de clasă medie, în producţie de serie. Proiectele de autoturisme propuse pentru fabricarea sub licenţă în România au fost analizate în şedinţa din 16 august 1966 a Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. şi la reuniunea din 22 august 1966 a Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R.

A fost luată în considerare propunerea francezilor de la Renault, care au venit cu prototipul autoturismului „Renault 12“ chiar la Bucureşti:

„Varianta propusă de firma „Renault” a avut însă prioritate deoarece, în cursul anului 1966, prototipul autoturismului «Renault 12» – conceput în anul 1965 şi cunoscut sub denumirea iniţială de «Proiect 117» – a fost transportat în secret la Bucureşti cu un avion special, pentru a fi analizat timp de câteva zile de Nicolae Ceauşescu şi de alte persoane nominalizate de partea română.

Operaţiunea s-a desfăşurat sub o pază permanentă, iar automobilul a fost ambalat într-o ladă, construită special de către francezi, pentru a nu fi dezvăluită încărcătura, deoarece prototipul se afla încă în faza testelor, urmând a fi produs în serie în Franţa, începând din a doua parte a anului 1969“, se arată în studiul „O scurtă istorie paralelă despre proiectele «Renault» şi «Citroen» în România (1966-1978)“.

Citeste mai mult: adev.ro/qark7s


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un LIKE mai jos:


Nu ratați !

Loading...

Nu ratați !

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here