Lipsa somnului devine o adevărată problemă mai ales în timpul verii, când temperaturile îngreunează şi mai mult odihna. Din fericire, nu durata somnului este importantă, ci tehnica folosită.

Odihna are un rol vital atunci când vorbim despre sănătatea organismului şi funcţionarea creierului. Un somn odihnitor are ca rezultat creşterea energiei în organism, un sistem imunitar mai puternic, o stare generală mai bună şi chiar o viaţă mai lungă.

Însă, contrar aşteptărilor, un somn odihnitor nu ţine neapărat de numărul de ore dormite, ci de tehnica folosită. „BrightSide.me“ a aflat cum reuşeau Nikola Tesla, Leonardo da Vinci şi Salvador Dali să se odihnească folosind puţine ore pentru somn.

Somnul strămoşilor- 6 ore

Formula de dormit : 4 ore (prima fază) + 2 ore (a doua fază) = 6 ore

Strămoşii noştri dormeau în două faze separate de o perioadă de veghe. Această perioadă era folosită pentru practicile spirituale. Dacă doriţi să încercaţi somnul polifazic, dar nu ştiţi de unde să începeţi, aceasta este o bună metodă de început. Pentru majoritatea oamenilor, este cea mai confortabilă opţiune şi poate fi suplimentată cu 30 de minute de somn în perioada de adaptare.

Dymaxion – 2 ore

Formula de dormit: 4 reprize de 30 de minute la fiecare 6 ore = 2 ore

Buckminster Fuller a venit cu cea mai eficientă tehnică de dormit constând în 4 faze de 30 de la fiecare 6 ore. El pretindea că nu s-a simţit niciodată mai energic. După 2 ani de la acest program, faimosul  inventator a fost examinat de medici, care au constatat că este într-o stare de sănătate perfectă. Se pare că acesta este una dintre cele mai drastice metode de dormit.

Citește și:
Desi ai crezut in ele mult timp, acestea s-au dovedit a fi minciuni. Miturile istorice in care n-ar trebui sa mai crezi

Superhuman – 2 ore

Formula de dormit : 6 reprize de 20 de minute pauză la fiecare 4 ore dormite = 2 ore

Pentru mulţi, aceasta este o tehnică de dormit eficientă şi nu foarte drastcă. Există însă un neajuns: nu puteţi să întrerupeţi programul şi să treceţi peste anumite perioade de dormit, pentru că altfel vă veţi simţi obosiţi. Această metodă era folosită de Leonardo da Vinci şi Salvador Dali. Conform legendei, Dali aşeza o tavă metalică lângă pat şi stătea cu o lingură în mână. Când lingura cădea, artistul se trezea. Această stare intermitentă, între somn şi veghe, îi oferea idei noi pentru creaţiile sale.

Tesla – 2 ore 20 minute

Formula de dormit : 2 ore pe noapte + 20 minute în timpul zilei = 2 ore, 20 minute

Fizicianul şi inventatorul Nikola Tesla dormea doar 2 sau 3 ore pe zi. El putea lucra toată noaptea atunci când folosea această tehnică de dormit, care mai târziu a i-a preluat numele.

Citeste mai mult: adev.ro/ot7rno


Vă așteptăm și pe PAGINA DE FACEBOOK pentru a comenta împreună articolele noastre.


Nu ratați aceste articole !

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here