Articole adăugate recent

Cum depistezi o mașină second hand care are kilometrajul modificat? Datul kilometrilor înapoi este sport extrem la noi în țară. Ce ce doresc să-și cumpere un automobil la mâna a doua riscă să fie țepuiți de samsari care dau kilometri înapoi. Cum se poate depisa un automobil la al cărui kilometraj s-a umblat?

De cele mai multe ori, automobilele sunt aduse din vestul Europei. Acolo, proprietarii fac reviziile, de regulă, în service-urile reprezentantelor, astfel că de fiecare dată când ajunge la service, istoricul automobilului este trecut într-o bază de date. Pe Internet există tot felul de site-uri care, contra cost, pot spune dacă un automobil a avut sau nu kilometri dați înapoi. Și, atunci când faci o investiție de câteva mii de euro, merită să mai dai 20 de euro pentru a verifica istoricul mașinii

Totodată, există însă și metode mai „românești” de verificat dacă mașina are sau nu numărul real de kilometri în bord.

Cel mai simplu mod de a verifica kilometrajul fără să te duci la tester este să te uiţi la volan şi la scaunul şoferului. Asta indică uzura, kilometrii în timp, pentru că te dai jos şi te urci de foarte multe ori. La volan e la fel, când conduci foarte mult se roade, se văd urme de uzură. Dacă vrei să afli kilometrii reali, cel mai indicat e la reprezentanţă, ei au testerul cu programul original.

Totodată, schimbătorul de viteze poate fi un prieten de nădejde care să sugereze dacă automobilul a fost sau nu „muncit”. Astfel, de multe ori, uzura unui schimbător poate arăta dacă kilometri parcurși de mașina cu pricina sunt reali. Același lucru se aplică și în cazul volanului. E puțin probabil ca un șofer să fi parcurs doar 50.000 de kilometri și volanul să arate rău.

Până în urmă acu 5-6 ani, kilometri erau modificați la nivel de zeci de mii, acum sunt chiar sute de mii de kilometri dați înapoi. E un fenomen care aduce în Europa pagube de 9,5 miliarde de euro pe an. Falsificarea kilometrajului e interzisă în 25 de state, dar pedepsele diferă de la ţară la ţară, de la simple amenzi până la închisoare. În România puţini au fost traşi la răspundere. E unul din motivele pentru care Parlamentul European cere pedepse mai aspre şi crearea unei baze europene de date cu informații despre kilometrajul fiecărei mașini. Un samsar poate câștiga şi cinci mii de euro dintr-un foc, la o singură tranzacție.

Citește și:
Este admirată zilnic de mii de turiști, însă nu mulți știu că Statuia lui Iisus din Brazilia a fost realizată de un român

Cât costă falsificarea kilometrajului real

Anunțuri de falsificare a kilometrajului se găsesc la vedere, pe internet. „Nu durează foarte mult, depinde de la mașina la mașină. O oră, cam atât. Cât ar costa? În jur de 50 de lei”, spune un bișnițar auto. Tot atât costă şi o verificare care vă poate feri de escroci. Potrivit a1.ro, Mihai Cune e unul dintre experții la care apelează cei care vor să îşi cumpere o mașina rulată, dar se tem de ţepe. Ştie câte capcane ascund autoturismele la mâna a doua.

Vă pot spune că undeva între 60-70 la sută din mașinile verificate au kilometri daţi înapoi şi foarte îngrijorător e că undeva la șase din zece mașini găsite pe internet au avut cel putin un incident în trecutul lor, ceea ce nu este menționat de vânzător, afirmă Mihai Cune, fondator al unei firme de inspecții auto.

Cei din domeniu se cunosc între ei. Când vrei să verifici o mașina dacă are kilometri daţi înapoi, o duci să o pui pe tester. Puţini ştiu însă că la maşinile ceva mai noi nu doar kilometri motorului pot fi controlaţi, respectiv verificaţi, ci sunt şi alţi senzori, în alte părţi ale mașinii, care la o diagnoză computerizată, pot să îţi spună multe despre maşină. La maşinile cu ani de producţie de după 2010 sunt deja senzori care măsoară kilometri şi în faruri, în aripi, iar aici kilometri nu prea se pot da înapoi cum se dau la motor şi aici apar kilometri reali a maşinii, chiar dacă motorul a fost schimbat cu unul cu mai puţini kilometri rulaţi”, a explicat, pentru Adevărul, Bogdan Cardoş, dealer de mașini în Austria

În ciuda pericolelor, multi români îşi fac mai multe griji pentru prețul mașinii, decât pentru numărul de kilometri. După eliminarea taxei auto, la fiecare mașină nou-nouţă se vând peste 500 de mașini rulate.

Totuși, deși mulți români sunt interesați de numărul de kilometri, există și voci care susțin că acesta este irelevant, întrucât sunt destule automobile cu sute de mii de kilometri parcurși care merg excepțional. Se aplică și reciproca.

Sursa playtech.ro


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un LIKE mai jos:


Nu ratați aceste articole !

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here