Connect with us

Viitorul e aici

Cinci maşini pentru care nu e nevoie de permis de conducere

Published

on

Pentru cei care nu posedă permis de conducere auto există alternative, cel puţin în ţările occidentale.

Principalul avantaj este faptul că nu veți fi nevoiți să treceți vreun examen pentru a vă urca la volanul unui astfel de vehicul. De fapt, potrivit site-ului 16VIP.ro, singurul lucru necesar este un atestat pe care îl puteți obține de la o școală de șoferi autorizată.

Avantajele oferite de acestea nu se opresc, însă, aici. Autovehiculele au un design plăcut (chiar dacă nu sunt cele mai elegante mașini de pe piață), dimensiuni mici și un impact scăzut asupra mediului înconjurător. De asemenea, nivelul de siguranță oferit de acestea este unul mult mai mare decât în cazul ATV-urilor, scooterelor sau bicicletelor, în timp ce confortul este comparabil cu cel din interiorul autovehiculelor standard.

Vârsta minimă pentru a conduce asemenea vehicule este de 16 ani, acestea reprezentând și un mijloc util prin care adolescenții pot obțină experiența necesară în viitor.

Iată câteva mașini care pot fi conduse fără permis:

Bellier Jade Classic are un motor diesel cu o capacitate cilindrică de 523cm³, care dezvoltă 5,4CP. Viteza maximă pe care o poate atinge este de 45km/h, iar capacitatea rezervorului este de 20 de litri. Consum ă doar 3,2 litri pentru fiecare 100 de kilometri. Mașina nu cântărește decât 390 de kilograme, însă capacitatea acesteia este de doar două persoane. În cazul în care vă interesează acest model, trebuie să știți că este disponibil la un preț de 9.900 de euro.

Bellier Jade Classic

Bellier Jade Racing: scaune sport, centuri de siguranță, roți de culoare neagră, butuc roți Sparco, schimbător de viteze sport, pedale sport, evacuare cromată dublă și stickere sport. Prețul pornește de la 11.700 de euro.

Bellier Jade Racing

Aixam Coupe are un motor cu o capacitate cilindrică de 400cm³ care dezvoltă, la fel ca modelele precedente, 5,4 cai putere. Astfel, viteza maximă este de 45km/h. Veți avea, într-adevăr, parte de un consum mai mic la fiecare sută de kilometri parcurși, însă și capacitatea rezervorului este una mai mică (de 16 litri, mai exact). Două persoane încap în acest frumos autovehicul, iar dacă doriți să includeți și aer condiționat, va trebui să scoateți din buzunar încă 1.040 de euro. Varianta Coupe S vă va costa 9.800 de euro, în timp ce versiunile Coupe Premium și Coupe GTI vor costa 11.800 de euro și, respectiv, 11.500 de euro.

Aixam Coupe

Din punctul de vedere al performanțelor, nu există diferențe între această mașină și precedenta. Lungimile celor două par a fi diferite, iar Crossline beneficiază, din câte se pare, de un portbagaj cu o capacitate mult mai mare, de 1.100 de litri. Versiunea Pack are un preț de 9.900 de euro, în timp ce versiunea Luxe costă 11.600 de euro.

Aixam Crossline

Chatenet CH26 este brandul cel mai cunoscut de pe această piață. La fel ca Bellier Jade Classic, Chatenet CH26 are un motor cu o capacitate cilindrică de 523cm³, care dezvoltă 5,4CP. Viteza maximă este de 45km/h, iar consumul este de 3 litri pentru fiecare 100 de kilometri. Bagajul are o capacitate de 600 de litri, iar prețul mașinii este de 13.025 euro. În cazul în care vă doriți și pachetul sport, acesta vă va costa încă 910 euro.

Chatenet CH26

Sursa: playtech.ro

Adaugă un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Dezvăluiri

O investiție de 250 de euro. Atât l-a costat pe românul care a inventat motorul care merge cu apă

Published

on

Cu piese luate de la un fier de călcat şi o maşină de spălat, dar ajutat de calcule matematice şi formule chimice , un arădean a dat viaţă visului oricărui şofer- maşina care merge cu apă. Investiţia nu e mai mare de 250 de euro, însă economia este una considerabilă. Maşina are un consum de carburanţi la jumătate faţă de un autoturism care utilizează carburanţi şi pe deasupra este şi ecologică

Potrivit b1.ro. Ioan Sidor a ieşit la pensie din cercetare. Omul are 8 invenţii brevetate dar stă la bloc şi conduce o maşină veche de 30 de ani. De ceva vreme încearcă să găsească soluţia unei economii de carburanţi. Nu i-a luat mai mult de o lună să facă toate calculele necesare. Acum maşina sa foloseşte doar 60 la sută motorină. Restul este apă.

Aradeanul doreste sa isi breveteze si cea din urma inventie si spera ca modelul sau sa fie adoptat si de constructorii de masini. Pana atunci insa, romanul se delecteaza cu pasiunea lui de suflet, vioara.

Citește mai departe>>

Diverse

Cel mai tare tunel subacvatic din lume. Noi plombăm drumuri şi construim autostrăzi doar pe hârtie, iar norvegienii fac revoluție în construcții

Published

on

În România secolului XXI se cârpesc drumuri şi se proiectează autostrăzi pe sume uriaşe, însă în Norvegia totul urmeaza să ia o nouă dimensiune. În loc să facă poduri, norvegienii s-au gandit să construiască nişte tuneluri subacvatice suspendate.

Recent, guvernul norvegian a aprobat alocarea a peste 22,5 miliarde de Euro pentru un proiect ambiţios. Este vorba despre construirea unei reţele de tuneluri subacvatice care vor fi suspendate la câţiva metri de suprafaţa apei. Se pare că această soluţie este cea mai bună, pentru că are costuri reduse, dar şi pentru că impactul asupra mediului va fi minim, scrie portalul 4 Tuning.

În Norvegia sunt multe insule şi peninsule, iar legăturile dintre ele se fac, de obicei, cu feribotul. Pentru a economisi bani si energie, Norvegia îşi propune să facă până în anul 2035 o reţea de tuneluri subacvatice, suspendate de nişte flotoare de la suprafaţă, prin care să circule autovehicule. Acestea vor face legătura dintre diferite insule şi fiorduri şi nu vor încurca traficul naval pentru că se vor afla sub apa mării.

Inginerii le numesc „poduri subacvatice” şi vor fi formate din două tuburi, câte unul pentru fiecare sens. Acestea vor fi paralele şi vor fi suspendate la o adâncime de 33 de metri şi legate de nişte pontoane uriaşe care le vor susţine greutatea. Pe pontoane, inginerii au de gând să instaleze fie eoliene, fie nişte generatoare care vor funcţiona pe baza energiei realizate de valuri.

Chiar dacă pare ceva de domeniul SF-ului, aceste poduri subacvatice au primit deja undă verde şi un buget uriaş alocat. Problema este că, până în prezent, nimeni nu a mai făcut aşa ceva, vreodată. Rămâne de văzut dacă norvegienii sunt cei care vor deschide o nouă epocă în domeniul transportului.

Sursa: 4tuning.ro

Citește mai departe>>

Facebook

Cele mai citite articole de astăzi

Copyright © 2018*stiinta-mister.ro* Unele drepturi rezervate Stiinta si Mister este un site ce va propune sa parcurgeți articole, speram noi interesante, din toate domeniile științei, sa aflați lucruri pe care nimeni nu vi le-a spus pana acum si astfel sa va lărgiți cat mai mult domeniul cunoașterii. Sub sloganul celebrului EInstein, "Cea mai frumoasă şi mai profundă trăire omenească este misterul, vă invităm să intrați în această lume necunoscută multora dintre noi. Pentru eventuale idei, sugestii și de ce nu critici vă invităm să ne lăsați mesajele dumneavoastră la contact@stiinta-mister.ro De asemenea puteți accesa si pagina noastre de Facebook www.facebook.com/stiintasimister